Jól áll a McDonald’s szénája
A McDonald’s negyedéves eredményei meghaladták a várakozásokat, és a gyorsétteremlánc növelte nyereségét és forgalmát, miközben sikerreceptként értékelik a termékkínálat bővítését és az árak alacsonyan tartását a magas infláció idején.

Olcsóbb menükkel növelnék a forgalmat
A vállalat adózott nyeresége 17 százalékkal növekedett, elérve a 2,32 milliárd dollárt a szeptember végén zárult három hónapos időszak alatt. Az egy részvényre eső tisztított eredmény, ami 3,19 dollár volt, könnyedén felülmúlta a 3 dolláros piaci várakozásokat.
A McDonald’s árbevétele 8,8 százalékkal nőtt a legalább egy éve nyitva tartó egységekben, meghaladva az elemzők előzetes becslését, amely 7,36 százalékos növekedést várt. Az amerikai éttermek forgalma 8,1 százalékkal, a nemzetközi hálózaté pedig 8,3 százalékkal nőtt, míg a franchise-rendszerben működő egységek globális forgalma 10,5 százalékkal emelkedett. A globális összbevétel 11 százalékkal 6,69 milliárd dollárra nőtt, meghaladva az elemzők 6,58 milliárd dollárra vonatkozó becslését.
A McDonald’s folyamatosan bővíti éttermi kínálatát, újításokkal kényezteti meg a fogyasztókat. Júliusban a jalapenos-baconös sajtos McRoyal szendvics került az étlapra, szeptemberben pedig visszatért a Spicy Chicken McNuggets népszerű csirkés opciója.
Az elemzők szerint mindkét menüelem jelentős értékesítésnövekedést hozott a vállalatnak a negyedév során. Példaként említik, hogy bár az Egyesült Államokban az éttermi forgalom visszaesett, a McDonald’s egységeibe 7,3 százalékkal többen látogattak be júliusban, és a következő hónapokban is az iparági átlagnál kisebb visszaesést mutatott be. Az éttermi árrés növekedése pedig a húsok és más fehérjék, valamint zöldségek árának csökkenésével ellensúlyozta az egyéb költségek emelkedését.
A McDonald’s vezetése emellett bejelentette, hogy 10 százalékos osztalékemelést hajt végre, így a részvényesek részvényenként 1,67 dolláros osztalékot várnak. Az erős negyedéves eredmények tehát pozitív híreket hoznak a vállalat és a befektetők számára egyaránt.
Kapcsolódó cikkeink
Valentin-nap hétvégéjének estéin a szerelmeseké lesz a McDonald’s megújult Nyugati téri étterme
A szerelmeseket várja február 14-én és 15-én péntek és szombat…
Tovább olvasom >Visszatér a libamájas burger a McDonald’s-ba
Február 5-től a hazai McDonald’s éttermekben ismét kapható a lánc…
Tovább olvasom >Főként a kenyér és a hamburger ára nőtt
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) friss adatai szerint az elmúlt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újra növekedési pályán az európai bio piac, Magyarország az öko területaránnyal a globális mezőny első negyedébe került
Elérhetőek a legfrissebb statisztikai adatok az ökológiai gazdálkodás globális fejlődéséről.…
Tovább olvasom >foodora: Valentin-napon már reggel 7-kor óvszert rendelnek
Tarolnak a virágosok, de csokoládét és alkoholt is sokan rendelnek…
Tovább olvasom >A magyar e-kereskedelmi forgalom növekedését már az import hajtja
2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti…
Tovább olvasom >