Jelentős változásokat hozhat a dinamikus árazás elterjedése
Számos e-kereskedőnek jelenthet forgalomnövekedést, vásárlóiknak pedig kisebb szállítási költséget a mesterséges intelligencia alapú logisztikai szolgáltatásokat nyújtó DODO által bevezetett dinamikus árképzés. A cég 2023 őszétől kínálja ügyfelei szélesebb körében ezt az innovatív megoldást.
A cikk a Trade magazin 2023/12-01. lapszámában olvasható.
Dinamikus árazáskor az online kereskedők rugalmasabb kézbesítési árakkal dolgoznak, tehát egyetlen fix szállítási díj helyett a vásárlók több lehetőség közül választhatnak, attól függően, hogy aznap mikorra kérik a házhoz szállítást. A kézbesítési díj több tényezőtől függhet – például a beérkező rendelések számától, a napszaktól és a helytől.
Az aznapi kiszállításra specializálódott DODO a dinamikus árképzést elsősorban a belső pénzügyi adatok, a kiválasztott idősáv hossza vagy az adott idősávon és helyszínen belül leadott megrendelések intenzitása alapján, valós időben határozza meg, kifinomult algoritmusok és adatelemzés segítségével. A teljesen automatizált folyamat egyszerre több paramétert értékel, így olyan szállítási árat képes meghatározni, amely egy adott idősáv aktuális keresletén és a szállítás becsült költségén alapul. //
Kapcsolódó cikkeink
Aznapi szállítást vállal az eMAG Budapesten és Pest vármegyében
Az eMAG jelentős logisztikai fejlesztéseket hajtott végre, amelyek révén Budapesten…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >A magyarok szeretik a legjobban csomagautomatában átvenni online rendeléseiket a közép-európai régióban
A közép-európai vásárlók egyértelműen preferálják a kifejezetten gyors házhoz szállítást…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezeti infláció 2,4 százalék volt március után áprilisban is
Az elemzői várakozásokkal összhangban március után áprilisban is 2,4 százalék…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon
Egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon, mostantól csak a növekedés…
Tovább olvasom >K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >