Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 04. 18. 13:12

Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a dinamikus árazással. Sokan egyszerű átverésnek tartják, de a cégek ennek ellenére ragaszkodnak hozzá. Az árak korábban stabilnak tűntek, de most már egyre nehezebben követhetőek az árváltozások.

Az elhomályosulás és a diszkrimináció két fő iránya a változó áraknak. Az elhomályosulás példája a zsugorfláció, amikor ugyanazért az árért kevesebb terméket kap a vásárló, vagy amikor a különböző kiegészítő szolgáltatásokért külön kell fizetni. A diszkrimináció pedig akkor következik be, amikor az árakat különböző vásárlóknak különbözően állítják be, akár vásárlási szokásaik, akár az időzítés alapján.

A dinamikus árazást a vásárlók túlnyomó többsége átverésnek, vagy túlárazásnak tartja. Az aggályok között szerepel, hogy a kiskereskedők az adatokból származó ismereteket áremelésre használják, miközben a személyre szabott ajánlatokról beszélnek – írja az mfor.hu.

A vita a szakértők között is folyik. A közgazdászok szerint az árak kiszámíthatatlansága elveszítheti a piacszabályozás lehetőségét, míg a jogvédők szerint a dinamikus árazás korrektsége sincs mindig meg. Azonban az eladók minden lehetőséget megragadnak az erős piaci versenyben, hogy még egy kis pénzt kivessenek a vevőikből, akár észrevehetetlenül.

Kapcsolódó cikkeink