Javult a fogyasztói bizalom a világ legnagyobb gazdaságában
A várt csökkenés helyett mérsékelten emelkedett szeptemberben a Conference Board fogyasztói bizalmi indexe az Egyesült Államokban.
Szeptemberben 103,0 pontra ugrott a Conference Board nonprofit gazdaságkutató csoport fogyasztói bizalmi indexe az augusztusi 101,3 pontról. Elemzők 96,0 pontot vártak.
Lynn Franco, a Conference Board illetékes igazgatója szerint a növekedés főleg annak köszönhető, hogy a fogyasztók kedvezőbben ítélik meg a jelenlegi gazdasági helyzetet.
A jelenlegi helyzet megítélésének mutatója 121,1 pontra emelkedett – 2007 szeptembere óta ez a legmagasabb érték – az augusztusi 115,8 pontról, ezzel szemben a várakozások mutatója 91,0 pontra esett az előző havi 91,6 pontról.
Arra a kérdésre, hogy jelenleg nehéz-e munkához jutni, a felmérésben részt vevők 24,3 százaléka felelt igennel, míg az előző hónapban 21,7 százalék. Növekedett azonban – 22,1 százalékról 25,1 százalékra – azok aránya is, akik szerint bőséggel vannak betöltetlen állások.
A munkahelyek számának növekedésében augusztusban és szeptemberben is a megkérdezettek 15 százaléka bízott, a csökkenést valószínűsítők aránya viszont 14,5 százalékról 15,8 százalékra nőtt szeptemberben.
Többen számítanak jövedelmük növekedésére, de a csökkenésére is. Az augusztusi 16,2 százalék után 19,1 százalék jövedelmének növekedését, míg 9,8 százalék után immár 10,1 százalék jövedelmének visszaesését várja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A vártnál jobbnak bizonyult a második negyedévi amerikai növekedés
A második negyedévben az első negyedévit és az elemzői várakozásokat…
Tovább olvasom >Javult az amerikai gazdaság teljesítménye júliusban
Javult, több mint két éves csúcsot ért el az amerikai…
Tovább olvasom >Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >