Javult a fogyasztói bizalom a világ legnagyobb gazdaságában
A várt csökkenés helyett mérsékelten emelkedett szeptemberben a Conference Board fogyasztói bizalmi indexe az Egyesült Államokban.
Szeptemberben 103,0 pontra ugrott a Conference Board nonprofit gazdaságkutató csoport fogyasztói bizalmi indexe az augusztusi 101,3 pontról. Elemzők 96,0 pontot vártak.
Lynn Franco, a Conference Board illetékes igazgatója szerint a növekedés főleg annak köszönhető, hogy a fogyasztók kedvezőbben ítélik meg a jelenlegi gazdasági helyzetet.
A jelenlegi helyzet megítélésének mutatója 121,1 pontra emelkedett – 2007 szeptembere óta ez a legmagasabb érték – az augusztusi 115,8 pontról, ezzel szemben a várakozások mutatója 91,0 pontra esett az előző havi 91,6 pontról.
Arra a kérdésre, hogy jelenleg nehéz-e munkához jutni, a felmérésben részt vevők 24,3 százaléka felelt igennel, míg az előző hónapban 21,7 százalék. Növekedett azonban – 22,1 százalékról 25,1 százalékra – azok aránya is, akik szerint bőséggel vannak betöltetlen állások.
A munkahelyek számának növekedésében augusztusban és szeptemberben is a megkérdezettek 15 százaléka bízott, a csökkenést valószínűsítők aránya viszont 14,5 százalékról 15,8 százalékra nőtt szeptemberben.
Többen számítanak jövedelmük növekedésére, de a csökkenésére is. Az augusztusi 16,2 százalék után 19,1 százalék jövedelmének növekedését, míg 9,8 százalék után immár 10,1 százalék jövedelmének visszaesését várja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
2024 már a növekedés éve lehet a kiskereskedelemben
Az idei év a növekedés éve lehet Magyarországon az előző…
Tovább olvasom >Rosszabbul érzik magukat a vásárlók: hogy lesz ebből javuló fogyasztás?
A GKI Gazdaságkutató legfrissebb havi konjunktúrafelmérése szerint jelentős mértékben romlottak…
Tovább olvasom >Minden rekordot megdöntött az idei fekete péntek Amerikában
Az Adobe Analytics friss jelentése szerint jelentős, 7,5%-os növekedést mutatnak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >