Ismét Felelős Támogató Védjegyet kapott a Tesco
A Tesco ismét elnyerte a Magyar Adományozói Fórum által odaítélt Felelős Támogató Védjegyet. A vállalatok teljes CSR stratégiáját minősítő címet az áruházlánc 2013 és 2015 után már harmadik alkalommal kapta meg.
A társadalmi célú vállalati felelősségvállalási programok eredményeségét, színvonalát vizsgáló címet a Magyar Adományozói Fórum által ellenőrzött és hitelesített vállalatok két évig használhatják, majd ezt követően újabb felülvizsgálaton kell átesniük.
„Az Adományozói Fórum célja az volt, hogy egy olyan egységes szakmai alapelveken nyugvó és hitelesíthető védjegyet fejlesszen ki, amely garanciát nyújt arra, hogy az elismerést elnyerő vállalatok valóban felelősen és objektív szakmai szempontoknak megfelelően végzik közhasznú támogatási tevékenységeiket” – mondta el Dr. Molnár Klára, a szervezet igazgatója.
„Nagyon örülünk, hogy egymás után harmadik alkalommal is megfeleltünk a Felelős Támogatói Védjegy használat feltételeinek, hiszen ez az elismerés is jelzi, jó úton haladunk társadalmi felelősségvállalási programjaink kialakításakor, fejlesztésekor” – értékelte Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs vezetője az elismerést.
A Tesco társadalmi felelősségvállalási stratégiája a közösségi értékek fejlesztésére helyezi a hangsúlyt. Az áruházlánc ezen alapelv figyelembevételével indította el a jelenleg negyedik fordulónál tartó, MAF Társadalmi Befektetések díjjal is jutalmazott „Ön választ, mi segítünk” programját, melynek célja, hogy olyan, helyi szinten aktív civil szervezetek kezdeményezéseit támogassa, melyek az áruházak munkatársainak, vásárlóinak közösségeit segítik, építik. A stratégia másik fő pillérét az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelem alkotja, melynek jegyében a Tesco immár 140 hazai áruházában működteti a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel közösen élelmiszermentő programját, melyet 2016-ban Magyar Üzleti Felelősség Díjjal, a 2017-es Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron (OMÉK) pedig Élelmiszerhulladékok Megelőzéséért Díjjal tüntettek ki. A Tesco ezen kívül egész évben szorosan együttműködik országos stratégiai partnereivel, a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel, a Magyar Ökumenikus Segélyszervezettel, valamint a Magyar Vöröskereszttel, melynek célja, hogy különböző programjaik, adománygyűjtési felhívásaik minél több vásárlóhoz eljuthassanak, és ezáltal minél több rászoruló részesülhessen támogatásban.
Hisszük, hogy egy kis figyelmesség csodákra képes!
A Tesco 206 magyarországi áruházában hetente átlagosan 3 millió vásárlót szolgál ki friss élelmiszerrel, közel 20 000 munkatársat foglalkoztat Magyarországon, és ezernél is több helyi szállító számára nyújt üzleti lehetőséget. Az értékteremtés megjelenik társadalmi szerepvállalásában is, amiben a helyi közösségek fejlesztésére, támogatására helyezi a hangsúlyt. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület platina fokozatú támogatójaként már 139 áruházából adja át napi rendszerességgel az élelmiszerfelesleget. 2014 szeptemberétől 2018. februárig összesen több mint 4,7 milliárd forint értékben, több mint 11 500 tonnányi termékkel támogatta a rászorulókat. Élelmiszer-mentő programja 2016-ban Felelős együttműködés kategóriában elnyerte a Magyar Üzleti Felelősség Díjat. 2016-ban hagyományteremtő céllal elindított „Ön választ, mi segítünk” országos pályázata, amely során vásárlói szavazzák meg, hogy közösségükben milyen programokat támogasson a Tesco, az elindítás évében Leginnovatívabb támogatói program kategóriában a Magyar Adományozói Fórum Társadalmi Befektetések Díjának fődíjasa lett. Több éve stratégiai partnere a Magyar Vöröskeresztnek és a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetnek, így hátrányos helyzetű családokat felkaroló, fiatalokat fejlesztő kezdeményezéseket, adománygyűjtő vagy véradó programokat is támogat.
Kapcsolódó cikkeink
Az Országos Kereskedelmi Szövetség élelmiszerkiskereskedői karácsonykor is a rászorulók mellett állnak
A Szövetség 7 élelmiszerkereskedő tagja (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, SPAR,…
Tovább olvasom >Tesco a fogyatékossággal élő emberekért
A fogyatékossággal élő emberek december 3-i világnapja alkalmából a Tesco…
Tovább olvasom >A Biedronka szlovákiai piacra lépésére készül a Lidl
Továbbra is igényt tart a Lidl az árvezető szerepre Szlovákiában.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jól képzett munkavállalókat keresnek a cégek, de sokallják a bérigényüket
A 2025-re vonatkozó kilátásaikat tekintve a munkáltatók inkább optimisták, de…
Tovább olvasom >Erős novembert zárt az Euronics, taroltak a tévék
Több mint 16 százalékos forgalomnövekedéssel zárta a Black Novembert az…
Tovább olvasom >Karácsonyi összefogás: Vásárlói szavazatok döntik el, kik kapják a JYSK 1 millió forint összértékű termékfelajánlását
A JYSK Magyarország Kft. és a Sharity Mobile Application Zrt.…
Tovább olvasom >