ISM: 50 évnyi édesség
A világ legnagyobb édességipari kiállítása és szakvására, az idén február 2. és 5. között Kölnben megrendezett ISM immár 50 éve biztosít lehetőséget a piac szereplőinek a találkozásra, illetve újításaik bemutatására. A rendezvény 1971 óta minden tekintetben nőtt. Míg 1971-ben 351 vállalat prezentálta új termékeit 5800 látogató előtt 16 500 négyzetméteren, addig 2020-ban 76 országból érkező 1774 cég jelent meg 120 000 négyzetméteren. Az eseményt 148 országból mintegy 37 000-ren látogatták.
A kiállítók hűségét jól mutatja, hogy többségük rendszeresen visszatér az eseményre. Ugyanakkor van 29 olyan vállalat, amelyek az 1971-es indulástól kezdődően minden évben jelen vannak. Miért is? Nincs még egy olyan világméretű rendezvénye az iparágnak, amely ilyen széles termékkínálatot vonultatna fel a csokoládétól az édességeken, kekszeken, snackeken át egészen a jégkrémekig és fagyasztott édességekig. Az ISM mindig törekedett a teljességre, és igyekszik a lehető legtöbb innováció számára teret engedni.
A rendezvényen hagyományosan piacvezető nagyvállalatok és a kkv.-szektor együttesen van jelen. Az esemény nemzetköziségét hűen tükrözi, hogy a külföldi látogatók aránya 70 százalék, míg a kiállítók oldalán ez a hányad megközelítette a 88 százalékot. Valamennyi jelentős gyártócég képviseltette magát, még ha esetenként kisebb delegációval is a koronavírus-járvány teremtette helyzetben. Üzleti szempontból külön figyelemre méltó a legfelsőbb döntéshozók részvételi kedve – a látogatói felmérés szerint 7 százalékkal nőtt a vezérigazgatók és üzemvezetők aránya.
Porondon az iparág jelene
Az ISM idén a témákat illetően megújult. Az iparágat érintő, jelenleg legfontosabb megatrend, a „snacking” két külön szekcióban (Trend Snacks és Natural Snacks) is helyet kapott. Folytatódott idén az organikus, vegán, vegetáriánus, csökkentett zsír- és cukortartalmú, glutén- és laktózmentes termékekkel kapcsolatos trendeknek, valamint a tisztességes kereskedelem kérdéseinek tárgyalása. Ezt egészítette ki a snackeket és müzliszeleteket is dúsító, egyre fontosabbnak tűnő növényi alapú fehérjékkel kapcsolatos információcsere, de szó esett a rovarsnackekről is.
Az ISM programjában 2009 óta szereplő és a legújabb termékek, innovációk debütálására módot adó New Product Showcase mindig is tömegeket vonzott. Az iparágban rejlő innovációs erőt példázza, hogy idén 33 országból 100 kiállító jelent itt meg 178 új termékkel.
Az egy iparági szakértőkből álló független zsűri által értékelt innovációk közül kiemelkedett:
1. a német Dr. Karg’s Bio Lentil Snacks, amely lencséből kivont növényiprotein-alapú egészséges és tápláló snack;
2. a Petit Melo® a belga Confiserie Vandenbulcke cégtől, amely ínyenc, málna-mogyoró-vanília töltettel készülő, pehelycukorhabbal és a legfinomabb belga csokoládéval bevont termék;
3. Licorice Coooky a németországi Coppenrath Feingebäcktől, amely nem más, mint ropogós csokoládés, édesgyökér-töltelékes szendvicskeksz.
Az ISM Packaging Award díjazottja idén a német Froben Druck GmbH & Co. KG fűből készített papírcímkéivel. A termék különlegessége, hogy a fűből készült papír a hagyományos faalapú papírhoz képest fenntarthatóbb és sokkal környezetbarátabb, hiszen előállításához kevesebb energia, víz és vegyi anyag felhasználása szükséges.
… és jövője
2020 februárjában az ISM és a ProSweets Cologne első alkalommal adott otthon az édesség- és snackipar jövőjét firtató konferenciának, a #CONNECT2030-nak. Az eseményt kiemelt figyelem övezte és meglehetős sikerrel zajlott. A teltházas csarnokban neves szakértők beszéltek a mesterséges intelligencia, a big data és a gépi tanulás alkalmazásának gyakorlati lehetőségeiről és az ebből adódó – akár a fenntarthatóság szempontjából is – valós hozzáadott értékről.
ProSweets: a beszállítóké a tér
Az édesség- és snackipari beszállítók nemzetközi vására, a ProSweets Cologne idén újra az ISM-mel egy időben zajlott. A 32 ország 260 kiállítója a termékek és szolgáltatások széles skáláját kínálta az alapanyagoktól és összetevőktől, a csomagolástechnológiai megoldásokon át az iparág számára nélkülözhetetlen gépekig, berendezésekig. Az eseményt a kapuk idei zárásáig mintegy 100 országból érkezett, több mint 18 000 látogató kereste fel.
T. A.
Kapcsolódó cikkeink
A vegán táplálkozás új mércéje a tisztaság és a minőség
A BIOrganik Online Kft. több mint két évtizede kezdte meg működését…
Tovább olvasom >A menopauzában is segítő joghurtalternatívát dob piacra a Coconut Collab
Az új „sűrű és krémes” Protein Yog növényi eredetű, és…
Tovább olvasom >Az Alpro Peter Crouchcsal együttműködve bővíti növényifehérje-választékát
Az Alpro egy sor újdonsággal bővítette növényifehérje-választékát a Peter Crouch futball-legendával kötött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >