Ipsos: tíz százalékkal bővülhet a hazai online vásárlások volumene
Magyarországon az online költések volumene 10 százalékkal nő 2017-ben, a külföldi webshopokból pedig várhatóan 19 százalékkal emelkedik a rendelések értéke az Ipsos előrejelzése szerint.
A PayPal megbízásából készített friss kutatás alapján a magyar internetezők 30 százaléka a jobb árak, 33 százaléka pedig a belföldön nem kapható árucikkek megvételének lehetősége miatt vásárol külföldi webáruházakban.
A magyarok 48 százaléka számára közömbös, hogy az online üzlet külföldi vagy magyar, és 46 százalékuk ugyanannyira bízik mindkettőben.
Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott összefoglaló szerint akkor vásárolnának többet külföldről, ha lenne magyar nyelvű vevőszolgálat, ezt a válaszadók 36 százaléka közölte, 33 százalék pedig a még több, a belföldi kereskedelemben egyáltalán nem vagy nehezen hozzáférhető árucikk elérhetőségét jelölte meg.
A PayPal rendszerében található 50 legnagyobb, külföldi piacokon értékesítő magyar vállalat adatai alapján továbbra is nő az online export, a legnépszerűbb termékkategóriák a digitális termékek/szolgáltatások, az utazással kapcsolatos termékek/szolgáltatások, a divatcikkek és az autóalkatrészek.
A magyar kereskedők számára az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság és Németország jelentik a legnagyobb felvevőpiacot.
A magyar e-kereskedelmi piac szereplői számára a külföldi vevőkör bővítésének kulcsa lehet egyebek mellett az ingyenes szállítás, ezzel a fogyasztók 46 százalékkal nagyobb valószínűséggel vásárolnak másik országból, a biztonságos fizetési módot a válaszadók 44, a helyben nem kapható árucikkek értékesítését pedig 40 százaléka emelte ki.
A PayPal megbízásából készített reprezentatív kutatás során az Ipsos országonként 800-2000, 18 év feletti, internetezésre alkalmas készüléket használó embert kérdezett meg 32 országban, a lekérdezés 2016. augusztus 30. és október 5. között történt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem,…
Tovább olvasom >Így vásároltak idén karácsonyra a magyarok
A karácsony az év egyik legmeghittebb időszaka, amikor az ajándékozás…
Tovább olvasom >Optimisták a hazai cégek klímaügyben
Az EY nemzetközi kutatása szerint a magyar vállalatok többsége optimista…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >