Infláció: 10-ből 9 osztrák már megterhelőnek érzi az áremelkedést
Az Ipsos közvélemény-kutató intézet csütörtökön bemutatott felmérése szerint Ausztriában tízből kilencen már megterhelőnek érzik az infláció hatásait a mindennapi életében, különösen bevásárlásnál és tankolásnál. A felmérés szerint az 500 válaszadó több mint fele tervezi, hogy a közeljövőben lemond a nem létfontosságú vásárlásokról.
A legszembetűnőbb áremelkedést a megkérdezettek 81 százaléka a mindennapi bevásárlások terén tapasztalta. Az üzemanyagárak emelkedésének a mértékét a megkérdezettek 80 százaléka tartotta kellemetlenül magasnak, a fűtésdíjakat pedig 63 százalékuk. A lakhatás vagy a bérleti díj emelkedése 46 százalékot érint kellemetlenül.
A megkérdezettek 42 százaléka számolt be arról, hogy az éttermekben és bárokban is számukra már megterhelő mértékű áremelkedést tapasztaltak. Az osztrák statisztikai hivatal legfrissebb adatai szerint márciusban átlagosan 6,6 százalékkal emelkedtek az éttermi árak az előző évhez képest.
A megkérdezettek különböző stratégiákkal igyekeznek enyhíteni az infláció hatásait magukra nézve. Az összes válaszadó 58 százaléka választotta azt a megoldást, hogy lemond a nem létfontosságú cikkek beszerzéséről, 44 százalékuk pedig a fűtési költségekkel igyekszik takarékoskodni. A válaszadók közel fele igyekszik visszafogni kiadásait és inkább többet takarékoskodni.
A TANULMÁNY NAGY IGÉNYT MUTATOTT KI FIZETÉSEMELÉS IRÁNT, REÁLISNAK AZONBAN CSAK TÍZ SZÁZALÉKUK TARTJA AZT.
Kapcsolódó cikkeink
Mit tehetnek a vállalatok a munkahelyi jóllét érdekében?
A munkahelyi jóllét csak egy jól hangzó fogalom, vagy a…
Tovább olvasom >Nemzetközi kutatás: a fiataloknak fontosabb az állásuk biztonsága, mint a fizetésük mértéke
Az utóbbi években rendkívül fontossá vált a munkavállalóknak, hogy egy állás hosszú…
Tovább olvasom >Jöhetnek a mentes gabonafélék
A Fusarium nemzetségbe tartozó növénypatogén gombák által termelt mikotoxinok –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >