Így változott a sör fogyasztói átlagára Magyarországon
A sörgyártás a 2010-es évek első felében változatosan alakult, majd 2015 és 2019 között folyamatosan nőtt. 2020-ban azonban a kibocsátás (100,3 milliárd forint) volumene a 2010-es években nem tapasztalt mértékben, 13%-kal visszaesett. A nagymértékű csökkenést jelentős részben a Covid19-járvány miatti fogyasztáskiesés okozta. A korlátozások nyomán a tavaszi és a késő őszi hónapokban a vendéglátóegységek bezártak, vagy csak korlátozottan fogadhattak vendégeket, a sörgyárak és a sörfőzdék által támogatott kulturális és sportrendezvények, fesztiválok, város- és falunapok pedig többnyire elmaradtak. 2020-ban az élelmiszeripari kibocsátás 2,6%-át adta a sörgyártás.
Kapcsolódó cikkeink
Történelmi mélyponton a sörfogyasztás Csehországban
Történelmi mélypontra került 2023-ban a sörfogyasztás Csehországban. A csehországi sörgyárak…
Tovább olvasom >Lehetőséget lát az AB InBev a „felnőtt üdítőitalokban”
Az AB InBev egyedülálló lehetőséget lát 0,0%-os portfoliójának építésében a…
Tovább olvasom >Az alkoholmentes sörökre és a prémium kategóriára fókuszál a magyar sörpiac
A magyar sörpiac jelentős változásokat mutat az alkoholmentes és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 4,2, az előző hónaphoz képest 2,0 százalékkal emelkedett
Márciusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 3,6…
Tovább olvasom >Jelentős emelkedés a kiskereskedelemben – ágazati kitekintő
Márciusban jelentősen, 2%-kal bővült a kiskereskedelmi forgalom az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >NGM: egyre dinamikusabb a fogyasztás helyreállása, márciusban 4,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom, ezzel már három egymást követő hónapban nőtt a fogyasztás
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatai alapján a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >