Így reagál a járványhelyzetre az Emirates Airline

Szerző: Trademagazin Dátum: 2020. 03. 23. 10:28

A COVID-19 járvány kitörése óta az Emirates Airline a hatósági korlátozásokhoz és a utazási igényekhez igazítja működését. A légitársaság mindaddig működteti a járatait, amíg utasai biztonsággal hazaérnek, miközben egyre több ország alkalmaz utazási szigorításokat, vagy akár teljes zárlatot. Az Emirates fenntartja a nemzetközi teherszállító kapacitását, és Boeing 777-es flottáját a létfontosságú áruk, köztük orvosi felszerelések szállítására állítja szolgálatba.

Ahmed bin Saeed Al Maktoum, az Emirates Csoport elnök-vezérigazgatója bejelentette: “Globális légitársaságként abban a helyzetben találtuk magunkat, hogy nem tudunk személyszállítást végezni mindaddig, amíg az országok újranyitják határaikat és visszatér az utazások iránti bizalom. Ezért úgy döntöttünk, hogy március 25-től átmenetileg felfüggesztjük utasszállító járataink többségét, de teherszállítást továbbra is végzünk. Folyamatosan figyeljük az eseményeket, és amint lehet, újraindítjuk szolgáltatásainkat.”

A nemzeti kormányokkal folytatott konzultációkat követően az Emirates segítséget nyújt az alábbi országok polgárainak a hazatérésben, így ezekbe az országokba továbbra is működtet járatokat: Egyesült Királyság, Svájc, Hong Kong, Thaiföld, Malajzia, Fülöp-szigetek, Japán, Szingapúr, Dél-Korea, Ausztrália, Dél-Afrika, Egyesült Államok és Kanada. Mivel a helyzet folyamatosan változik, ezért az utasoknak érdemes ellenőrizni a járatok státuszát az emirates.com weboldalon.

“Az Emiraes Csoport pénzügyileg erős, cash-flow likviditása magas, így felkészült a hosszabb ideig tartó, csökkentett üzemmódra is.” – nyilatkozta az elnök-vezérigazgató.

Költségcsökkentő intézkedések

Az Emirates Csoport a következő intézkedéseket hozta, hogy csökkentse a költségeket válaszul a gyenge rövid és középtávú piaci keresleti kilátásokra:

  • A nem létfontosságú munkaerő toborzás és tanácsadó szerződések befagyasztása
  • Egyeztetések a beszállítókkal a költségek csökkentése és a hatékonyság javítása érdekében
  • Munkavállalók ösztönzése, hogy fizetett vagy nem fizetett szabadságot vegyenek ki
  • 25 és 50 százalék közötti általános fizetéscsökkentés három hónapra az Emirates Csoport alkalmazottainak többsége számára. Ez alól kivételt jelentenek a legalacsonyabb fizetési kategóriába tartozó alkalmazottak, az ő fizetésük nem csökken. Emellett a munkavállalók továbbra is megkapják nem bérjellegű juttatásaikat.
  • Az Emirates és a dnata elnökei – Sir Tim Clark és Gary Chapman – három hónapig nem veszik fel fizetésüket.

“Elbocsátások helyett inkább az átmeneti fizetéscsökkentést választottuk, mert szeretnénk megvédeni és megtartani szakembereinket. Így majd ha ismét beindul a turizmus, gyorsan újraindíthatjuk szolgáltatásainkat.” – jelentette ki az Emirates vezetője.

 

Utasaink és munkatársaink védelmében

Az Emirates folyamatosan figyeli az eseményeket és egyeztet a hatóságokkal, hogy kövesse a szabályokat az utasai és munkatársai egészsége és biztonsága érdekében. Ahol lehetett, otthoni munkát vezetett be munkatársai számára, a repülőgépeken pedig szigorú takarítási és fertőtlenítési eljárásokat alkalmaz a vállalat. A légitársaság irodáiban ellenőrzik a munkavállalók testhőmérsékletét, és felvilágosítást végeztek kézmosási és egyéb, vírusellenes higiéniai szabályok tekintetében. A repülőgépeken szolgálatot teljesítő személyzet tagjai arcmaszkokat és kézfertőtlentőket kaptak.