Hősöket találtunk!
A horeca-piacra zúduló nehézségek közepette sokan sokféleképpen igyekeztek megmenteni a pandémia alatt vállalkozásukat, kollégáikat, esetleg másokról is igyekeztek gondoskodni, támogatást nyújtani.
Ahogy a baj is sokféle lehet, úgy annak megoldásai is. Ennek szeretett volna hangot adni a Trade magazin és a Magyar Marketing Szövetség HoReCa és Event Tagozata egy közös kezdeményezéssel. Az augusztusban meghirdetett HoReCa Hősök pályázattal lehetőséget kívántak adni, hogy a nehéz helyzetbe került vendéglátóegységek képviselői közkincsé tegyék ötleteiket, megoldásaikat, amelyekkel átvészelték az elmúlt időszakot, segíthetik a szakma többi képviselőjét és jó példával szolgálhatnak a továbbiakra.
A Business Days konferencia horeca napján az elismerő okleveleket az est házigazdája, Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető főszerkesztője egyben a Marketing Szövetség HoReCa és Event Tagozatának alelnöke adta át, valamint a szövetség tagozatának elnökségét képviselő kollégák: Kaszás Attila elnök, Hovánszky László tiszteletbeli elnök, Bódi Krisztina szakmai vezető, továbbá az oklevelekhez ajándék-vouchereket felajánló METRO marketingigazgatója, Taferner Ákos.
Összesen 7 díj talált gazdára a 10 meghirdetett kategóriába érkezett pályázatok nyertesei és különdíjasai között.
A NYERTESEK
• Catering kategória: Irish Dog Kft., Privátséf 9 főig, avagy catering kicsit másképp, Czigléczky Tibor séf és rendezvényszervező
Online konferenciákra üzleti reggeliket szállítottak ki egyetlen óra alatt. Az Irish Dog étteremben a séf Gál Dániellel közösen marhahúsból késztermékeket készített (marhakolbász, pulled beef, pastarami), megkönnyítve a pandémia idején a kerti sütést, főzést. Tematikus, kis létszámú főzőkurzusokat tartottak felnőtteknek és gyerekeknek, kitelepüléses „Privátséf” szolgáltatást kínáltak.
• Étterem kategória: Beiruti Ízek Kft., Tabche Ahmad tulajdonos
A Leila Étteremben senkit sem bocsátottak el a pandémia alatt. Ajándék ételt küldtek a kórházak dolgozóinak. Aki a Leilába érkezett és éhes volt, azonnal ingyen ételt kapott. A tulajdonos segít kifizetni az alkalmazottak albérletét vagy besegít a havi rezsiköltségekbe. A személyzet bármely tagja, akár szabadnapján is kap ingyen ételt. A nap végén a megmaradt érintetlen ételből csomagokat készítenek a rászorulóknak.
• Söröző kategória: ZIP Brewhouse Kft., ZIP’s horeca hőstetteink korona-krónikája, Halász Norbert ügyvezető-társtulajdonos
A ZIP’s csapata, a célcsapat elsőként indított az országban safe2home kiszállító rendszert legóhamburgerrel, onLIVE söriskolában edukálták közösségüket és összművészeti sörpremiert tartottak. #csapoldmagad partihordót kezdtek forgalmazni, és fánkozójukat átmenetileg átalakították regionális kistermelők pop-up delikateszévé. POZITÍV-19 közönségpozitivizáló kommentkampányt indítottak.
• StreetFood kategória: Market Store Kft., Halpatkó: egy igazi horeca hős élete a pandémia idején, Engelsz Zsuzsanna üzletfejlesztési igazgató
Street food éttermeikben átálltak elviteles kiszolgálásra, lehetőséget biztosítottak előrendelésre, vendéghívó rendszert használtak. A közösségi médiában promóciókat szerveztek, elindították a Halpatkó egészségtippek rovatot is, hogy segíthessék vendégeiket egy egészséges, teljes értékű étrend kialakításában.
• Szálloda kategória: Danubius Hotels, Összefogás: írók, színházak, zeneipar és a filmes szakma alkotóinak támogatása, Gál Judit marketing és kommunikációs igazgató
A Danubius a járvány miatt bajba került kulturális szektort segítette, például íróknak biztosítottak ingyenesen alkotói helyszínt a szállodai szobákban (roomoffice), ingyenesen biztosították a szállodáikat filmek és videoklipek forgatásához, sőt színdarabok rendezéséhez is.
KÜLÖNDÍJAK
• GYSEV Zrt. Hotel Sopron, Azonnali szakmaváltás, Soltész István üzemeltetési igazgató
A Hotel Sopronban minden kollégát megtartottak átszervezéssel. Felújításokba kezdtek, így lett náluk felszolgálóból kertész, masszőrből ezermester, szakácsból festő, takarítónőből mindenes. Iskolatakarításban is részt vettek.
• Kalandpart Kft. Sulyom Tájétterem, Stílusteremtés a Tisza-tó partján, a válság közepén, Kücsön Gyula ügyvezető
A tájétterem nyitása a COVID első hullámával esett egybe, de a tulajdonos és nem szakképzett csapata végig üzemeltette az éttermet. Jótékonysági Otthonfőző versenyt szerveztek, aminek eredményeképp 12 csapat a falu 460 rászorulójának készített meleg ételt. Kisebbségbarát étterem, büszkék roma származású kollégáikra. //
A fenti cikk a Trade magazin 2021/11. számában is megjelent.
Kapcsolódó cikkeink
Az Országos Kereskedelmi Szövetség élelmiszerkiskereskedői karácsonykor is a rászorulók mellett állnak
A Szövetség 7 élelmiszerkereskedő tagja (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, SPAR,…
Tovább olvasom >Piacismeret, kapcsolatépítés, marketing
Nem feltétlenül egyforma tapasztalatokkal a hátuk mögött, de egyformán meghatározó…
Tovább olvasom >Hideg konyha
A funkcionalitás igénye, a digitalizáció folyamatának felgyorsulása, a fogyasztói trendek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >A MOL Campus mindkét étterme, a Virtu és a Zazie is Michelin ajánlást kapott
Mindössze egy évvel a megnyitásukat követően a MOL Campus mindkét…
Tovább olvasom >Változások az alkoholreklámozási szabályokban 2024. január 1-től
2024. január 1-jétől jelentős változások lépnek életbe az alkoholreklámozás terén,…
Tovább olvasom >