Három éves az Art is Business magazin
A 2019-ben indult kéthavi megjelenésű Art is Business nyomtatott magazin, Magyarország és Európa egyetlen, dedikáltan a művészeti és forprofit világ összekapcsolásáról, valamint a kulturális finanszírozásról és menedzsmentről szóló orgánuma. Azzal a céllal jött létre, hogy összekapcsolja és együttműködésre sarkallja a vállalati és kulturális szféra szereplőit, hazai és nemzetközi gondolkodókkal ismertesse meg az érdeklődőket és ezáltal egy igazi és élő kapcsolati hálót rajzoljon fel.
A magazin köré az elmúlt időszakban valódi értékközösség épült fel, akik számára a print és 2021 óta online médiumban folyamatosan friss és valódi válaszokat igyekeznek adni a témában a médium működtetői. A médium fejlődését és fontosságát az is mutatja, hogy vállalati vezérigazgatók, kulturális vezetők és nemzetközi alkotók mellett, a világ legismertebb képzőművészével, Jeff Koons-szal idén Winkler Nóra készíthetett interjút az országban egyedüliként a lap számára.
A magazin hármas céljába tartozik, hogy a vállalati és mecénási gondolkodókat és szakembereket örömmel és büszkén megmutassa. Példaként állítva őket azok számára, akik nyitottak, de még nem tudják milyen úton is érdemes elindulniuk a művészeti együttműködésekben. A vezetők akár a multinacionális, akár a KKV szektorból érkeznek, mind-mind értékközpontú, kíváncsi és tudatos személyek, akik hisznek a valódi változásokban.
A művészeti létforma ritkán forprofit szemléletű Magyarországon, erre igyekszik nem tolakodó módon, igazi megoldásokat adni a médium. Abban a hitben téve ezt, hogy minden kultúrában mozgó és dolgozó számára érdemes egy új gondolkodást megismerni és akár elsajátítani a 21. században azzal a céllal, hogy könnyebben tudjanak az alkotásra és „művészet csinálásra” fókuszálni. Ezért szólít meg a magazin olyan hazai és nemzetközi alkotókat, intézményvezetőket, kulturális szakembereket, akik újabb és újabb megoldási javaslatokkal állnak elő. 2021-ben ír és holland tematikus lapszámok jelentek meg a kéthetente jelentkező magazinban, míg idén a németországi és a svéd nagykövetségek segítségével e két ország gondolkodásáról és megoldásairól számol be majd egy-egy tematikus lapszám.
A magazin mellett, egy évvel ezelőtt létrejött az artisbusiness.hu, egy folyamatosan frissülő online magazin is, amely hozzájárul az értékalapú közösségépítéshez, azáltal, hogy egyedülálló módon igyekszik bemutatni a hazai és nemzetközi tér legkiválóbb, aktuális jó példáit a szponzorációs, támogatási és magánmecenatúra oldaláról.
A magazin az elmúlt években több ezres olvasótáborra tett szert. Köszönhetően annak, hogy a közvetlenül az olvasókhoz jut el a lap. A legtöbb olvasóval személyes viszonyt ápolnak a szervezők, amiatt is, hogy a médium mellett, havi szintű eseményeket, díjátadót, képzéseket szerveznek, hírleveleznek, díjat adnak át és baráti kört építenek.
2019 óra adják át az Art is Business Díjat különböző kategóriákban. A 2021-es díjazottak nagvállalati kategóriában a Mastercard, forprofit mecénás kategóriában Polgár András, a Polgár Alapítvány alapítója, kulturális mecénás kategóriában (Fidelio) Gergye Krisztián táncművész és civil-különdíjazott a Színházi Szolidaritási Alap voltak.
A magazin korábbi lapszámai ITT olvashatók.
A Jeff Koons interjú itt olvasható.
Az Art is Business-ről információk itt olvashatók.
Néhány videó a korábbi eseményekről itt található.
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai partnerség a művészet és az utazás közötti kapcsolat erősítésére, a kulturális turizmus fejlesztésére
„A művészet utazás”, ez a gondolat áll az Art Market…
Tovább olvasom >A mentális egészség fenntartása a vállalati folyamatokban – A művészet erre is jó?
A természeti- és társadalmi tőke gondozása új kihívások elé állíthatja…
Tovább olvasom >Díjazzák a kulturális turizmus területén kiemelkedő településeket
Az Art is Business olyan értékteremtő és -megóvó platform, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >Az Auchan is beszállt a dubaji csokoládéversenybe
A karácsonyi szezon közeledtével már nemcsak a Lidl polcain támad…
Tovább olvasom >