Kreativitás és művészeti szaktudás, mint az üzleti siker alapja?

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 04. 17. 11:11

Releváns kérdés, hogy azok, akik művészeti és kulturális területen mozognak vagy éppen erre a területre érkeznének befektetőként, hogyan tudnak üzleti szempontból is értelmezhető brandet építeni. Az Art is Business 2024. május 14-én induló képzése arra összpontosít, hogy az üzleti vezetők és vállalkozók megértsék és kihasználják a kreatív folyamatok és művészeti megközelítések hatalmát az üzleti siker elérésében. Többek között olyan témákkal várják a tanulni vágyókat, mint a technológia, a virtuális realitás, a mesterséges intelligencia kapcsolódásai a művészethez, az állami fenntartású intézmények üzleti gondolkodásának lehetőségei, az immerzív múzeumok kérdései, az online színház jövője, a nemzetközi koncertturnék szervezése, a filmstúdiók működése vagy épp a galériamenedzsment és műtárgyértékesítés a 21. században.

Az üzleti világban gyakran felmerül a kérdés, hogyan lehet ötvözni a kreatív gondolkodást és a művészeti szaktudást a vállalkozások mindennapi tevékenységével. Az Art is Business ezzel a programmal segíti az üzleti szféra munkavállalóit abban, hogy felismerjék és kihasználják a kreativitásban rejlő üzleti potenciált. Az induló képzés olyan kérdésekre ad válaszokat, mint például hogy a jó vállalkozói modellek mennyire épülnek a már megszerzett művészeti kompetenciákra, és ezekkel hogyan párosul a befektetői és üzleti véna.

A képzés résztvevői olyan tapasztalt magyar piaci szakemberektől tanulhatnak, akik elkötelezettek a kreativitás és művészet által inspirált üzleti megközelítések iránt, és átfogó ismeretekkel rendelkeznek a hazai és nemzetközi piaci környezetről.

Kosztolánczy Gábor, a MÜPA vezérigazgató-helyettese azzal kapcsolatban osztja meg tapasztalatait, hogyan érdemes ma intézményi és független művészeti területeken üzleti gondolkodással élni, és a jegyeladáson túl milyen lehetőségek vannak a bevételnövelésre. Viczián Martin, a VR Vidámpark tulajdonosa és ügyvezetője a technológia és a művészet kapcsolatáról és együttműködéséről fog beszámolni. Zámbó Gergely, Ergomania UX/UI és webdesigner, az Irodalmi Magazin művészeti vezetője olyan lehetőségeket mutat majd be, amelyek meghatározhatják a vizuális művészeti szektor számára a mesterséges intelligencia elhelyezkedését. Vida Szabolccsal, a Light Art Múzeum vezetőjével azt a témát járjuk körül, mit is jelent az immerzió és miért ennyire fontos a mai látogatóknak. Horváth Roland kreatív producer, a BPM Group alapító tulajdonosa bemutatja számunkra a nemzetközi koncert- és produkciós cégek világát és piacát, a mozgatórugókat és üzleti modelleket. Horváthné dr. Fekszi Márta, az Origo Filmstúdió vezetője segít abban, hogy megértsük, miért választják a nemzetközi produkciók ennyire sűrűn a magyar stúdiókat és miért ilyen sikeresek. Sárközi Szabina, az eSzínház marketing- és kommunikációs munkatársa arra ad majd válaszokat, hogyan változott az elmúlt időszakban a fogyasztók hozzáállása az ilyen tartalmakhoz, továbbá milyen lehetőségeket rejt még magában ez a műfaj. Nagyházi Lőrinc, a Nagyházi Galéria és Aukciósház vezetője pedig egy olyan területet vesz górcső alá, amely a galériás létet helyezi középpontba: miért és hogyan lehet ma üzleti formában nyereséges galériamenedzsmenetet folytatni valamint, mi szükséges ahhoz, hogy  legyen akár kortárs vagy antik terület sikeres vállalkozást működtessünk.

Az előadások által a jelentkezők megismerhetik a kreatív gondolkodás különböző formáit, új inspiráció forrásokat fedezhetnek fel, és megtanulhatják, hogyan lehet ezeket az elveket és módszereket sikeresen alkalmazni a vállalkozásokban.

Az Art is Business hisz abban, hogy a kreativitás és a művészet nemcsak az emberi kultúra fontos részei, hanem potenciálisan hatalmas üzleti előnyökkel is járhatnak. Ezért az Art is Business folyamatosan ösztönzi és támogatja az ilyen megközelítések terjedését az üzleti világban.

Kapcsolódó cikkeink