Harmadszor is Olasz Gasztronómiai Világhét
Immár harmadik alkalommal jelentkezik az Olasz Gasztronómiai Világhét november 19 és 25 között. Több mint 300 olasz diplomáciai székhely és kultúrintézet szervezésében, közel 1000 program valósul meg világszerte.
Budapesten az Olasz Nagykövetség az Olasz Kultúrintézettel, az Olasz Kereskedelemfejlesztési Intézettel (ICE Budapest), az Olasz Turisztikai Hivatallal (ENIT) és az Olasz Kereskedelmi Kamarával karöltve egy olyan eseménysorozatot rendez, amelynek középpontjában az olasz minőségi konyha, az olasz vidékek története, az olasz konyhaművészet irányzatai állnak, valamint a mediterrán étrend, amely az olasz népet a világ legegészségesebb nemzetei közé emeli.
A 2015-ös Milánói Világkiállítás nyomán, Olaszország az Olasz Gasztronómiai Világhét program-sorozattal azokra a sajátosságokra szeretné felhívni a vásárlók figyelmét, amik az olasz konyhát fémjelezik: minőség, fenntarthatóság, kultúra, élelmiszerbiztonság, ételhez való jog, nevelés, identitás, termőterület, biodiverzitás.
A III. Olasz Gasztronómiai Világhét főbb témái:
A mediterrán étrend népszerűsítése; a Nagykövetség honlapjára felkerülnek majd a helyi termékekből, gyorsan és könnyedén elkészíthető receptötletek is
A 2018-as Olasz Étel Évéhez is kapcsolódva, a különböző olasz régiók bor- és gasztroturisztikai útvonalainak bemutatása;
A “Pasta Pesto Day” kampány népszerűsítése; a kezdeményezés a genovai Morandi híd tragikus leomlása után indult útjára: a világ különböző éttermei felvehetik kínálatukba a jellegzetes genovai fogást, a pesztós tésztát. A kezdeményezéshez csatlakozó éttermek az ebből származó bevételük egy részével Genova önkormányzatát támogatják;
Az Étel és Irodalom c. színházi előadás, amelyben három színésznő mesél az ételnek az életben betöltött szerepéről a világirodalom ismert szerzőinek hangján, egy, a történelemben, a filozófiában, a pszichológiában, a zenében és a költészetben tett utazáson keresztül.
Borkóstolóval egybekötött előadás az olasz borok minőségéről;
Az eno-gasztronómiai hagyományok népszerűsítése egy online kommunikációs kampánnyal, a résztvevő partnerek honlapjain és Facebook oldalain.
A rendezvény teljes programja elérhető az alábbi linken: http://ambbudapest.esteri.it/ambasciata_budapest/hu/ambasciata/terza-settmana-della-cucina-italiana.html
(Istituto Italiano di Cultura di Budapest, Budapesti Olasz Kultùrintézet)
Kapcsolódó cikkeink
Szent György-hegyi bornapok: apró lépésekkel, tájazonos módon érdemes a természeti környezetben fejleszteni
Apró lépésekkel, tájazonos módon érdemes a tájba illő fejlesztéseket végrehajtani,…
Tovább olvasom >A Bocuse d’Or főtámogatója
A támogatási megállapodás megújításának köszönhetően 2027-ig biztosan a METRO a…
Tovább olvasom >További cikkeink
IP Day 2024 – a nap fókuszában a fenntarthatóság, valamint az egyetemek, kutatóintézetek tudáshasznosítása állt és átadták a Millenniumi Díjakat is
Április 26-a a Szellemi Tulajdon Világnapja, amit a Szellemi Tulajdon…
Tovább olvasom >Megnyílt az FHA Szingapúr, hat kiállító az Agrármarketing Centrum standján
Több mint ötvenkét országból, mintegy ezerötszáz kiállító részvételével nyílt meg…
Tovább olvasom >„Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat: Infláción innen és túl
A „Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat alcíme idén „Infláción innen…
Tovább olvasom >