Halhiány nem lesz, de nagyot drágul a ponty
A karácsonyi időszakban nem lesz hiány a magyar halból, de a ponty azért jóval drágább lesz idén, mint egy évvel korábban.
Nincs egyszerű évük a hazai tógazdaságoknak, a rendkívüli aszály és a költségek drasztikus mértékű emelkedése alaposan rányomta a bélyegét a termelésre. Az idén soha nem látott vízhiány alakult ki a hazai tógazdaságokban, az elmúlt két év aszályos időjárása miatt a halastavak vízszintje számos helyen vészesen alacsonyra csökkent, s vannak vizek, amelyek teljesen kiszáradtak. A haltermelőkre ráadásul a takarmányok mellett az üzemanyag és a villamos energia árának emelkedése is súlyos terhet rótt. Számos haltermelő az inputanyagárak miatt kénytelen volt visszafogni a termelést, mivel nem tudta finanszírozni az elmúlt években megszokott mennyiségű telepítést. Emiatt az idén a megszokottnál jóval kevesebb hal kerülhetett ki a tógazdaságokból – mutat rá a Magyar Nemzet.
A karácsonyi időszakban minden nagyáruházban, vásárcsarnokban és egyéb árusítóhelyen megtalálható lesz a magyar hal. Pontyból nem lesz hiány, az élő hal ára azonban mintegy 40 százalékkal magasabb szintre került. A ponty kilója 1800 és 2200 forint között alakul ebben az évben
– idézi Németh Istvánt, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet elnökét a lap.
A szakember arra számít, hogy a magas árak visszafogják a keresletet is. Emellett idén népszerűbbek lehetnek az élő halak, ugyanis a feldolgozott halfiléhez és halszeletekhez képest olcsóbbak.
Kapcsolódó cikkeink
Kevésbé volt szempont a fenntarthatóság karácsonykor
A Rondo Hullámkartongyártó Kft. a magyarok karácsonyi ajándékcsomagolási szokásait vizsgálta –…
Tovább olvasom >NIQ: A Lidl és a Marks&Spencer a karácsonyi verseny győztesei az Egyesült Királyságban
Az NIQ iparági adatainak tanúsága szerint a Lidl mellett a…
Tovább olvasom >Közönségdíjas lett a Lidl karácsonyi reklámfilmje
A Lidl Magyarország „Különleges pillanatok csodája: egy varázslatos karácsony!” című karácsonyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >