Halhiány nem lesz, de nagyot drágul a ponty
A karácsonyi időszakban nem lesz hiány a magyar halból, de a ponty azért jóval drágább lesz idén, mint egy évvel korábban.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/11/pexels-alexander-zvir-2792153.jpg)
Még nem aranyár, de jelentős drágulás halfronton
Nincs egyszerű évük a hazai tógazdaságoknak, a rendkívüli aszály és a költségek drasztikus mértékű emelkedése alaposan rányomta a bélyegét a termelésre. Az idén soha nem látott vízhiány alakult ki a hazai tógazdaságokban, az elmúlt két év aszályos időjárása miatt a halastavak vízszintje számos helyen vészesen alacsonyra csökkent, s vannak vizek, amelyek teljesen kiszáradtak. A haltermelőkre ráadásul a takarmányok mellett az üzemanyag és a villamos energia árának emelkedése is súlyos terhet rótt. Számos haltermelő az inputanyagárak miatt kénytelen volt visszafogni a termelést, mivel nem tudta finanszírozni az elmúlt években megszokott mennyiségű telepítést. Emiatt az idén a megszokottnál jóval kevesebb hal kerülhetett ki a tógazdaságokból – mutat rá a Magyar Nemzet.
A karácsonyi időszakban minden nagyáruházban, vásárcsarnokban és egyéb árusítóhelyen megtalálható lesz a magyar hal. Pontyból nem lesz hiány, az élő hal ára azonban mintegy 40 százalékkal magasabb szintre került. A ponty kilója 1800 és 2200 forint között alakul ebben az évben
– idézi Németh Istvánt, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet elnökét a lap.
A szakember arra számít, hogy a magas árak visszafogják a keresletet is. Emellett idén népszerűbbek lehetnek az élő halak, ugyanis a feldolgozott halfiléhez és halszeletekhez képest olcsóbbak.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkent a tógazdasági haltermelés volumene Magyarországon
A magyarországi tógazdasági haltermelés volumene 2023-ban 19 673 tonna volt,…
Tovább olvasom >Már most készülnek a kereskedők a karácsonyi rohamra
Bár a karácsony még messze van, a kereskedők már június…
Tovább olvasom >Veszélyes is lehet a halra épülő étrend
Miközben a hal a magyar konyha ünnepi asztalainak elmaradhatatlan eleme,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >