Franciaországban nincs többé automatikusan adott papíralapú nyugta
Augusztus 1-jétől nem állítanak ki többé automatikusan papíralapú nyugtákat Franciaországban. A kormány közlése szerint az intézkedéssel célja papír megtakarításával megóvni a fákat és a vizet.
A kezdeményezés, amely a 2020-ban elfogadott hulladékellenes és körforgásos gazdaságról szóló jogszabályra alapul, a médiajelentések szerint az üzletekben és létesítményekben kínált bizonylatokra, gépi bizonylatokra, bankkártya-bizonylatokra, promóciós bizonylatokra és az árengedményes bizonylatokra vonatkozik.
A vásárlóknak azonban továbbra is lehetőségük van papíralapú nyugtát kérni: digitális formában SMS-ben, e-mailben és az ügyfélhűség-applikációkon keresztül.
Kivételt képez továbbra is például a jogszabályban előírt megfelelési idővel rendelkező, úgynevezett tartós termékek vásárlása, ahol a nyugtaadás kötelező.
Számos nagy kiskereskedő, így a Carrefour, illetve a Système U már átültette a gyakorlatba az intézkedést, és 2021 áprilisától egyes üzleteikben megszüntette a nyugtanyomtatást.
A fogyasztóvédelmi szervezetek kritikával éltek
Az intézkedést több fogyasztóvédelmi szervezet, köztük az UFC-Que Choisir és a Families Rurales bírálta rámutatva arra, hogy a nyugta a tranzakciók pontosságának ellenőrzésével sok háztartás számára a családi költségvetés menedzselésének eszköze.
A francia kormány e kritikákra reagálva hangsúlyozta, hogy az új jogszabályok hatályba lépésével „nem a nyugta eltörléséről vagy kiadásának tilalmáról van szó”.
A francia kormány becslése szerint Franciaországban évente 30 milliárd papír alapú nyugtát nyomtatnak.
Hasonló intézkedés több európai országban is érvényben van, Belgium Vallónia tartományában pedig augusztus 10-én lép életbe.
Kapcsolódó cikkeink
A francia szupermarketeknek tájékoztatniuk kell a vásárlókat a termékméret csökkentésről
Július 1-jétől a francia szupermarketeknek ún. „zsugorflációs”tájékoztatási kötelezettsége van, azaz…
Tovább olvasom >Valós segítséget jelenthetnek az akadálymentesített termékek a fogyatékkal élők számára
A WHO adatai szerint világszerte körülbelül 1,3 milliárd ember, vagyis…
Tovább olvasom >Egy évtized után visszatért a Carrefour Bulgáriába
A Carrefour francia szupermarketlánc helyi médiabeszámolók szerint 10 év szünet…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >FAO: második hónapja nőttek a globális élelmiszerárak áprilisban havi szinten
Áprilisban már a második egymást követő hónapban nőttek a globális…
Tovább olvasom >Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >