Franciaországban nincs többé automatikusan adott papíralapú nyugta
Augusztus 1-jétől nem állítanak ki többé automatikusan papíralapú nyugtákat Franciaországban. A kormány közlése szerint az intézkedéssel célja papír megtakarításával megóvni a fákat és a vizet.
A kezdeményezés, amely a 2020-ban elfogadott hulladékellenes és körforgásos gazdaságról szóló jogszabályra alapul, a médiajelentések szerint az üzletekben és létesítményekben kínált bizonylatokra, gépi bizonylatokra, bankkártya-bizonylatokra, promóciós bizonylatokra és az árengedményes bizonylatokra vonatkozik.
A vásárlóknak azonban továbbra is lehetőségük van papíralapú nyugtát kérni: digitális formában SMS-ben, e-mailben és az ügyfélhűség-applikációkon keresztül.
Kivételt képez továbbra is például a jogszabályban előírt megfelelési idővel rendelkező, úgynevezett tartós termékek vásárlása, ahol a nyugtaadás kötelező.
Számos nagy kiskereskedő, így a Carrefour, illetve a Système U már átültette a gyakorlatba az intézkedést, és 2021 áprilisától egyes üzleteikben megszüntette a nyugtanyomtatást.
A fogyasztóvédelmi szervezetek kritikával éltek
Az intézkedést több fogyasztóvédelmi szervezet, köztük az UFC-Que Choisir és a Families Rurales bírálta rámutatva arra, hogy a nyugta a tranzakciók pontosságának ellenőrzésével sok háztartás számára a családi költségvetés menedzselésének eszköze.
A francia kormány e kritikákra reagálva hangsúlyozta, hogy az új jogszabályok hatályba lépésével „nem a nyugta eltörléséről vagy kiadásának tilalmáról van szó”.
A francia kormány becslése szerint Franciaországban évente 30 milliárd papír alapú nyugtát nyomtatnak.
Hasonló intézkedés több európai országban is érvényben van, Belgium Vallónia tartományában pedig augusztus 10-én lép életbe.
Kapcsolódó cikkeink
Főleg a borfogyasztás mérséklődése miatt csökken az alkoholfogyasztás Franciaországban
Franciaországban 2023-ban jelentősen visszaesett az alkoholfogyasztás, amelynek fő oka a…
Tovább olvasom >A MOHU az élelmiszer-hulladékok gyűjtésében is jelentős fejlesztéseket hajt végre
A szelektív hulladékgyűjtést ösztönző programja keretében országszerte több mint egymillió…
Tovább olvasom >Franchise-hálózatának bővítésére és az olasz biotermékekre fókuszál a Carrefour Italia
A franchise-hálózat bővítésével és az Act for Food program erősítésével…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >