Fillérekért, heti 75 órában dolgoztat a Shein
A Public Eye svájci érdekvédelmi csoport legfrissebb vizsgálata szerint a Shein, a kínai fast fashion óriás, továbbra sem tartja be az ígéretét a munkakörülmények javítására. A vállalat néhány beszállítójánál a dolgozók még mindig hetente 75 órát dolgoznak, ami jelentősen meghaladja a Shein magatartási kódexében szereplő heti 60 órás munkaidőt, beleértve a túlórát is.
A Public Eye által Guangzhou területén interjúzott 13 alkalmazott beszámolója szerint átlagosan napi 12 órát, heti hat-hét napot dolgoznak. A dolgozók bérei az első vizsgálat óta keveset változtak, havi 6000 és 10 000 jüan (298 ezer forint és 495 ezer forint) között mozognak, az alapbérük a túlórapénzek levonása után csupán 2400 jüan (120 ezer forint). Hibák esetén a dolgozóknak fizetés nélkül kell javítaniuk a problémát a saját munkaidejükben.
A gyárakban a megfigyelő kamerák száma is növekedett, amit a dolgozók úgy érzékelnek, hogy a felvételeket valós időben továbbítják a Sheinhez. Emellett a gyárakban gyermekek jelenlétét és tinédzserek munkavégzését is megfigyelték.
Shein több tízmillió dollárt fektetett be az ellátási láncuk irányításának és megfelelésének megerősítésére, és hangsúlyozta az iparági együttműködés fontosságát a beszállítói gyakorlat javítása érdekében. A biztonsági kamerákkal kapcsolatban a vállalat azt állította, hogy nem fér hozzá a felvételekhez, mivel ezek telepítése a beszállítók döntése volt. A gyermekmunka kérdésében a Shein azt kommunikálta, hogy minden jogsértést szigorúan kezelnek és pénzügyi támogatást nyújtanak gyermekgondozási központok létrehozásához.
Összességében bár a Shein tett némi előrelépést néhány területen, komoly aggodalmak továbbra is fennállnak a munkavállalói jogok és munkakörülmények tekintetében.
Kapcsolódó cikkeink
Spanyolországban a legnagyobb a kínai platformok piaci részesedése Európában
Az idei év első felében Spanyolországban az online vásárlások egyharmada…
Tovább olvasom >Beruházni tervez a Shein az Egyesült Királyságban
A Reuters szerint a Shein a következő öt évben 211…
Tovább olvasom >Vége az olcsó kínai holmik korának? Az EU vámokat vezet be
Az Európai Bizottság új intézkedéseket tervez bevezetni a kínai online…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >