Fiatalok az agrár termékpályákon
„Fiatalok az agrár termékpályákon” címmel szervezett konferenciát az Agrármarketing Centrum 2018. november 20-án. Az egész napos rendezvény elsődleges célja az volt, hogy agrárszakemberek, a mezőgazdasági szakképzéssel foglalkozó döntéshozók és sikeres, fiatal agrárvállalkozók osszák meg tapasztalataikat a főként pályaválasztás előtt álló, vagy agrárszakképzésben résztvevő hallgatósággal. A téma azért is aktuális, mert az agrárdigitalizációs fejlesztéseknek köszönhetően egyre több szakképzett, a modern számítógépes eszközöket is használni tudó munkaerőre van szükség a mezőgazdaságban.
A hagyományteremtő céllal megrendezett konferencia megnyitóján Dr. Nagy István agrárminiszter elmondta: nagy szükség van a generációváltásra és a technológiai megújulásokra mezőgazdaságban, amely kihívásaira a fiatalok tudása és ötletei jelenthetnek megoldást.
A miniszter köszöntő beszédében arra buzdította az Agrármarketing Centrum (AMC) által rendezett konferencián a fiatalokat, hogy tanuljanak, találjanak hivatásra Magyarország stratégiai ágazatában, az agráriumban.
A konferenciát szervező Agrármarketing Centrum ügyvezetője, Ondré Péter köszöntő beszédében emlékeztetett: november 20., a gyermekek jogainak világnapja, mivel 1959-ben az ENSZ Közgyűlése e napon fogadta el azt a Gyermekek Jogairól szóló Nyilatkozatot, amely kimondja, hogy a gyermekeknek joga van ahhoz, hogy megvitathassák és meghozhassák a saját jövőjüket, saját sorsukat formáló döntéseket.
Amikor ezt a nyilatkozatot aláírták, a Földön 3 milliárd ember élt – mondta az ügyvezető igazgató, hozzátéve, hogy mostanra ez a szám 7 milliárd fölé nőtt, 2030-ra pedig 9 milliárdra rúghat, de az évszázad végére bolygónkon akár már 11 milliárd ember is élhet; az élelmiszerágazat fejlődése tehát kulcskérdés az emberiség fennmaradása szempontjából. Csökkenő édesvízkészletünk és elszikesedő földjeink mellett komoly kihívás az emberiség élelmezése, amelyhez nélkülözhetetlen a precíziós technológiához értő fiatal szakemberek bevonása – közölte Ondré Péter, kiemelve, hogy olyan sorsfordító időket élünk, amikor nem csak hathatékony, modern és nagyobb kibocsátású, hanem fenntartható mezőgazdaságot is kell teremtenünk, amihez élnünk kell a technológiai vívmányok, okoseszközök kínálta lehetőségekkel is.
A rendezvényen közel 200, agrárszakképzésben résztvevő vagy pályaválasztás előtt álló fiatal vett részt, akik három szakmai előadás, egy kerekasztal beszélgetés és két workshop keretében tájékozódhattak az agrárpálya lehetőségeiről. A rendezvény szakmai előadói voltak: Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiaci ügyekért felelős helyettes államtitkára, Dr. Soós Mihály, a Debreceni Egyetem Marketing és Kereskedelmi Intézetének adjunktusa, valamint Juhász Anikó, az Agrárminisztérium agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkára. A „Kihívások és lehetőségek a jövő agrárszakemberei előtt” címet viselő kerekasztal-beszélgetésen négy, az agrárium különböző területéről érkezett előadó vitatta meg az ágazat aktuális helyzetét.
Dr. Illés Boglárka, ifjúságpolitikáért és esélyteremtésért felelős helyettes államtitkár, Bagdán Boglárka, agrárszakképzésért felelős helyettes államtitkár, Dr. Mikula Lajos az AGRYA – Fiatal Gazdák Magyarországi Szövetségének elnöke, valamint Németh Szabolcs, a Corvinus Agribusiness elnöke kerekasztalbeszélgetésen vett reszt.
A konferencia délutáni programjában két, interaktív workshop adott alkalmat arra, hogy a fiatalok többféle szemszögből is megismerhessék, mit is jelent a gyakorlatban, ha az agráriumban helyezkednek el. Az egyik szekcióban fiatal, de már sikeres agrárvállalkozók és szakemberek mondták el tapasztalataikat, miért választották az agrárpályát és miért érdemes szerintük a mezőgazdaságban elhelyezkedni. A másik szekcióban nagyobb, hazai agrárvállalatok vezetői beszélgettek az érdeklődő fiatalokkal munkáltatói szemszögből az agrárpálya karrierlehetőségeiről.
Kapcsolódó cikkeink
Erre költ a legifjabb vásárlói réteg
A 14-18 éves korosztály kétharmada kap, átlagosan havi 22 ezer…
Tovább olvasom >Tíz magyar élelmiszergyártó mutatkozik be Japánban
Idén 10 magyar kiállítóval jelent meg az Agrármarketing Centrum (AMC)…
Tovább olvasom >A fenntartható csomagolás szerepe az élelmiszerveszteség és -pazarlás megelőzésében
A fenntartható csomagolás megvalósítása kulcskérdés a Föld jövője szempontjából. Az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Teltházas a Rossmann Expója Szegeden
A tavalyi első, nagy sikerű Beauty Expo után, melyet Budapesten…
Tovább olvasom >Badacsonyi borok zajos sikere a New Yorkban
A Badacsonyi borvidék legnagyobb szabású eseménye immáron tizenharmadik alkalommal költözött…
Tovább olvasom >Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a…
Tovább olvasom >