Fenntarthatósági iránymutatás az élelmiszeripar számára
Bár az élelmiszeripari vállalatok többsége egyetért abban, hogy a fenntarthatóság kulcsfontosságú, és egyben lényeges üzleti prioritás is, a többségüknek kihívást jelent az elérése.
A cikk a Trade magazin 2024/2-3. lapszámában olvasható.
A vállalatvezetők 86%-a szerint a fenntarthatóság segíti a cégüket, hogy megbirkózzon a piaci és egyéb zavarokkal, és a fenntarthatóságba való befektetés segíti az optimalizálást és a költségek csökkentését is. Az amerikai fogyasztók 65%-a pedig állítja, hogy igényli a fenntarthatóbb élelmiszereket, és hajlandó többet is fizetni értük. (Noha a kutatás azt is megjegyzi, hogy sokan vannak, akik nem tudják hol kezdjék.)
De miközben 10-ből csaknem 8 amerikai vállalat állítja, hogy tervei között szerepel a szén-dioxid-semlegesség és a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátás, 10-ből 4 mondta, hogy nincs fenntarthatósági stratégiájuk vagy megvalósítási tervük.
Miért jelent kihívást a fenntarthatóság az élelmiszeripari vállalatok számára? Ezek a vállalatok összetett ellátási láncokkal rendelkeznek, számos terméket gyártanak, az alapanyagokat pedig gyakran sok különböző beszállítótól szerzik be. Kibocsátásuk 90%-a az ellátási láncból származik, és nehéz mérni és ellenőrizni a más felektől származó kibocsátásokat – mondta Kayalin Akens-Irby, az élelmiszer- és italgyártó cégek dekarbonizációs platformja, a Planet FWD növekedési részlegének vezetője.
Éppen ezért a Planet FWD és a Climate Collaborative közösen kidolgozott egy iránymutatást, a Climate Action and Innovation Matrixot, hogy betekintést nyújtson a vállalatoknak – méretüktől függetlenül –, hogy hogyan is néznek ki a gyakorlatban is bevált fenntarthatósági programok, és hogy milyen lépések szükségesek a megvalósításukhoz.
Öt fő lépést határoztak meg:
Mérés: fel kell mérni a kibocsátását kiváltó tényezőket, és megérteni, hogyan lehet csökkenteni őket.
Elköteleződés: tudományos alapú célok kidolgozása a csökkentés érdekében.
Cselekvés: a kidolgozott célok megvalósítása lépésről lépésre.
Nyilvánosság elé tárás: átláthatóan és érthetően közzétenni a célokat, és hogy hol tartanak épp a megvalósításukban.
Kommunikáció: az információk megosztása az érdekelt felekkel (pl. részvényesekkel) és az eredmények kommunikálása a fogyasztókkal az üzleti előrelépés érdekében.
A Planet FWD és a Climate Collaborative által kifejlesztett Matrix minden méretű vállalat számára megismerhetővé teszi, melyek a legjobb gyakorlati lépések a fenntarthatóság eléréséhez. A vállalatok pedig a mátrix minden egyes lépésében meghatározhatják előrehaladásukat, tette hozzá Akens-Irby. //
Kapcsolódó cikkeink
RevoUnion néven folytatódik a Cup Revolution sikertörténete
Új névvel és telephelyen, kibővített termékportfólióval és nemzetközi terjeszkedéssel folytatja…
Tovább olvasom >A brit fogyasztók és a biológiailag lebomló palackok: készek többet fizetni, de ez nem elég
A brit fogyasztók hajlandóak magasabb árat fizetni a biológiailag lebomló…
Tovább olvasom >Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly veszélybe kerülhetnek a magyar élelmiszergyártók az árrésstop miatt
Az árrésstop bevezetése nyomán eddig szigorúan titkolt információk kerültek nyilvánosságra:…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: az árrésstoppal érintett élelmiszereknek átlagosan 17,7 százalékkal csökkent az ára
Az árrésstop egy hete lépett életbe, az érintett élelmiszereknek átlagosan…
Tovább olvasom >NAV: a webáruházak sem bújhatnak ki a kiskereskedelmi adó megfizetése alól
A kiskereskedelmi adót a webáruházaknak is fizetniük kell, ha az…
Tovább olvasom >