Fenntartható fehérjékre szakosodott központot nyitott a Bezos Earth Fund Észak-Karolinában
A Bezos Earth Fund bízik abban, hogy a North Carolina State University egyetemen működő új Bezos Center for Sustainable Protein a környezetbarát, egészséges, ízletes és megfizethető étrendi fehérjék biogyártó központjává válik.
Az új létesítmény május végén nyílt meg az egyetemen, és a következő öt évben 30 millió dollárnyi (27,7 millió euró) beruházásban részesül. A Bezos Earth Fund az Amazon alapítója, Jeff Bezos ötlete alapján jött létre.
A finanszírozás három fő területre összpontosít: növényi alapú termékekre; precíziós fermentációra az élelmiszerekben felhasználható fehérjék és tápanyagok, valamint állati sejtekből tenyésztett hús előállítására.
Az új létesítmény megnyitása része a Bezos Earth Fund azon kötelezettségvállalásának, hogy egy fenntartható fehérjealternatívákra összpontosító, nyílt hozzáférésű kutatási és fejlesztési központok hálózatát hozza létre.
A létesítményben az egyetem számos egyetemi partnerrel, köztük az N.C. A&T State Universityvel, a University of North Carolina at Pembroke-val, a Duke Universityvel és a Forsyth Tech Community College-al és több mint 20 ipari partnerrel dolgozik együtt.
Biogyártó cégek
A létesítmény a biogyártó cégek számára is lehetőséget biztosít majd arra, hogy Észak-Karolinában telepedjenek le, ami támogatólag hathat a helyi gazdaságra és munkaerőpiacra.
– A központtal olyan megoldásokat szeretnénk kidolgozni, amelyek szélesebb, egyszerre ízletes és fenntartható választékot kínálnak a fogyasztók számára – mondta el Bill Aimutis, az új központ társigazgatója, aki nagy tapasztalattal rendelkezik a fenntartható fehérjetermelőkkel és induló vállalkozásokkal való együttműködésben.
Ez a bejelentés a Bezos Earth Fund 1 milliárd dolláros támogatási kötelezettségvállalására épül, amelynek célja az élelmiszer- és mezőgazdasági rendszerek átalakítása világszerte a bolygó veszélyeztetése nélkül.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Növényi alapú termékekkel kiváltható a hús, tojás és tej a fenntarthatóbb jövőért
Egyre többen választanak növényi alapú termékeket a hagyományos élelmiszerek helyett,…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója arra figyelmeztetett egy…
Tovább olvasom >A Veganuár™ 2025 kiemelt élelmiszerlánc-partnere a Lidl volt
Csatlakozott a Lidl Magyarország a Veganuár™ 2025 kezdeményezéshez, mely arra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >