Fenntartható fehérjékre szakosodott központot nyitott a Bezos Earth Fund Észak-Karolinában
A Bezos Earth Fund bízik abban, hogy a North Carolina State University egyetemen működő új Bezos Center for Sustainable Protein a környezetbarát, egészséges, ízletes és megfizethető étrendi fehérjék biogyártó központjává válik.
Az új létesítmény május végén nyílt meg az egyetemen, és a következő öt évben 30 millió dollárnyi (27,7 millió euró) beruházásban részesül. A Bezos Earth Fund az Amazon alapítója, Jeff Bezos ötlete alapján jött létre.
A finanszírozás három fő területre összpontosít: növényi alapú termékekre; precíziós fermentációra az élelmiszerekben felhasználható fehérjék és tápanyagok, valamint állati sejtekből tenyésztett hús előállítására.
Az új létesítmény megnyitása része a Bezos Earth Fund azon kötelezettségvállalásának, hogy egy fenntartható fehérjealternatívákra összpontosító, nyílt hozzáférésű kutatási és fejlesztési központok hálózatát hozza létre.
A létesítményben az egyetem számos egyetemi partnerrel, köztük az N.C. A&T State Universityvel, a University of North Carolina at Pembroke-val, a Duke Universityvel és a Forsyth Tech Community College-al és több mint 20 ipari partnerrel dolgozik együtt.
Biogyártó cégek
A létesítmény a biogyártó cégek számára is lehetőséget biztosít majd arra, hogy Észak-Karolinában telepedjenek le, ami támogatólag hathat a helyi gazdaságra és munkaerőpiacra.
– A központtal olyan megoldásokat szeretnénk kidolgozni, amelyek szélesebb, egyszerre ízletes és fenntartható választékot kínálnak a fogyasztók számára – mondta el Bill Aimutis, az új központ társigazgatója, aki nagy tapasztalattal rendelkezik a fenntartható fehérjetermelőkkel és induló vállalkozásokkal való együttműködésben.
Ez a bejelentés a Bezos Earth Fund 1 milliárd dolláros támogatási kötelezettségvállalására épül, amelynek célja az élelmiszer- és mezőgazdasági rendszerek átalakítása világszerte a bolygó veszélyeztetése nélkül.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Áttörést ért el a DairyX a tejmentes kazein előállításával
Jelentős előrelépést tett az izraeli DairyX Foods start-up a tejmentes…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Családbarát termékekkel bővült az Impossible Foods kínálata az USA-ban
Az Impossible Foods három új termékkel bővítette kínálatát az Egyesült…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >