Februárban remekelt a cseh kiskereskedelem
Februárban éves szinten 7,4 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom Csehországban – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal kedden Prágában. Januárban ez a mutató öt százalék volt.
Az idei februárban egy nappal több volt mint tavaly. A naptári hatásoktól megtisztított éves növekedés így 3,9 százalékos volt. Havi szinten a februári forgalom a januárihoz hasonlítva stagnált.
A koronavírus-járvány terjedése miatti aggodalom már február utolsó napjaiban befolyásolta a lakosságot, amely a megszokottnál nagyobb mértékben vásárolt tartós élelmiszereket és tisztálkodószereket – mutatott rá a statisztikai hivatal.
Februárban az élelmiszereladások éves összehasonlításban 5,3 százalékkal emelkedtek, az iparcikkeké pedig 10,5 százalékkal.
A leggyorsabb mértékben, 19,2 százalékkal, megint az internetes eladások növekedtek. Kétszámjegyű volt a forgalomnövekedés a gyógyszeripari és egészségügyi termékek, illetve kellékek, a háztartási eszközök és berendezések, valamint a számítógépes technika terén is. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mérsékelten nőtt az infláció októberben Csehországban
Szeptemberről októberre 0,3 százalékkal nőtt az infláció Csehországban, amely éves…
Tovább olvasom >Felvásárolja Valeo Foods az I.D.C. Holding édesipari céget
Megállapodott a Valeo Foods Group a Közép- és Kelet-Európában ostyákat,…
Tovább olvasom >Csökken a sörfogyasztás népszerűsége Csehországban
Csehországban folyamatosan csökken azok száma, akik rendszeresen sört fogyasztanak –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >