Februárban remekelt a cseh kiskereskedelem

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2020. 04. 07. 11:07

Februárban éves szinten 7,4 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom Csehországban – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal kedden Prágában. Januárban ez a mutató öt százalék volt.

Az idei februárban egy nappal több volt mint tavaly. A naptári hatásoktól megtisztított éves növekedés így 3,9 százalékos volt. Havi szinten a februári forgalom a januárihoz hasonlítva stagnált.
A koronavírus-járvány terjedése miatti aggodalom már február utolsó napjaiban befolyásolta a lakosságot, amely a megszokottnál nagyobb mértékben vásárolt tartós élelmiszereket és tisztálkodószereket – mutatott rá a statisztikai hivatal.
Februárban az élelmiszereladások éves összehasonlításban 5,3 százalékkal emelkedtek, az iparcikkeké pedig 10,5 százalékkal.
A leggyorsabb mértékben, 19,2 százalékkal, megint az internetes eladások növekedtek. Kétszámjegyű volt a forgalomnövekedés a gyógyszeripari és egészségügyi termékek, illetve kellékek, a háztartási eszközök és berendezések, valamint a számítógépes technika terén is. (Kokes János, MTI)

Kapcsolódó cikkeink