Ez történik, ha az ikonikus magyar szalámi és egy miniatürizáló „toy-fotós” találkoznak
A nemzetközileg is elismert fiatal fotós új perspektívában vette górcső alá a legismertebb hazai szalámi termékeket, és azok megújult csomagolásait. Legújabb, háromrészes képsorozatában a több mint 150 éves szegedi márka újításait és hagyományait egyaránt sikerült így megmutatnia.
Kicsoda Lampert Benedek?
„Amikor valaki meghallja, hogy fotós vagyok, mindig megkérdezi, hogy milyen képeket csinálok, amin csak mosolyogni szoktam”. Az úgynevezett „toy photography” műfajon belül alkotok, ami azt jelenti, hogy miniatűr tárgyakkal, valósághű környezetet és jeleneteket próbálok teremteni”
– kezdte a mesélést Benedek.
„Ehhez figurákat, egyedileg készített eszközöket használok főként, és lehetőleg minden látványelemet természetes eszközökkel oldok meg. Utómunka tekintetében a szín- és fénybeállításokkal foglalkozom a legtöbbet, hogy lehetőleg minél filmesebb, erős hangulatú legyen a kép. Természetesen apróbb korrekciók és illesztések itt is a folyamat részei, mint a legtöbb fotóműfaj esetében. De a legfontosabb számomra, hogy a fotók lényegi elemei, amikről azt gondolnánk, hogy utólagosak, mindig valósak legyenek – akkor is, ha a valóságtól kicsit elrugaszkodottan illusztrálunk valós folyamatokat, mint ahogyan ez a PICK esetében is történt.”
A fiatal fotós Magyarország első hivatalos Lego-fotósaként vált híressé. Képeiben az az érzése támad az embernek, hogy az óriások földjére költözött, ez alkalommal pedig a PICK szalámik kerültek a nagyítója alá.
„A képeit nézegetve azt láttuk: pontosan ez a nem hétköznapi, izgalmas szemléletmód kell nekünk. Ez alkalommal kicsit közelebbről engedünk hát betekintést, az új csomagolásokon keresztül.” – foglalta össze Szabó-Spanyol Henriett senior márkamenedzser. „Lampert Benedek munkásságára továbbá egyaránt jellemző az állandó magas minőségű, precíz munka és a folyamatos megújulás, akárcsak a PICK márkára, így nem volt kérdés, hogy az általa képviselt innovatív műfajt kipróbáljuk”
– zárta gondolatait a márkaszakember.
Olyan háromrészes képsorozat született, amely izgalmas köntösben mutatja meg, hogy milyen lett a szeletelt PICK szalámik 14%-kal kevesebb műanyag felhasználásával készült csomagolása, azok megújult külseje. Továbbá, milyen informatív, megkülönböztető termékelőnyök kerültek az új címkékre, illetve mik azok a speciális gyártási folyamatok (többek között a bükkfán füstölés és az érlelés során keletkező nemespenész szélesztése – azaz a felesleges penész lekefélése), amiknek köszönhetően annyira egyedi a téliszalámi.
„Mikor megkeresett a PICK az ötlettel és először hallottam a projektről, rögtön azt gondoltam, hogy: Ez igen! Bátorság kell ahhoz, hogy valaki egy országimázshoz tartozó, tradicionális terméket egy ilyen formabontó és szokatlan módon mutasson be.” – mesélte mosolyogva Lampert Benedek. „Úgy éreztem, hogy ezzel a projekttel egyfajta hidat is építhetek a saját és nagyszüleim, szüleim generációja közé. Olyan megoldásokat szerettem volna megjeleníteni, melyek minden korosztály számára jelentéssel bírnak, és vonzzák a tekintetet.”
– folytatta a közös munkáról a fiatal fotós.
Az együttműködés kapcsán elárulta továbbá, hogy már csak a személyes kötődés miatt is megtisztelő volt a márkával együtt dolgozni:
„Kinek ne lenne gyerekkori vagy akár felnőttkori emléke a téliszalámis szendvicsről… Nekem is számtalan akad, például édesapámmal sokat jártunk kiskoromban kirándulni az erdőbe, és egyszer egy fatönkre ültünk le reggelizni, amiről még a lábam se lógott le, viszont óriási élvezettel falatoztam a téliszalámis szendvicsemet. A projekt különleges élmény volt, a díszlet építésétől, a figurák beállításán át, a füstölésig és a tűzgyújtásig, a füstölést-érlelést bemutató közös fotón ugyanis valós füst és valós lángok láthatóak – otthon senki ne próbálja meg!”
– tette hozzá mosolyogva Benedek.
Kapcsolódó cikkeink
Jön az idei utolsó Trade Marketing Klubülés – POPAI POP díjátadóval
November 28-án a MOM Kulturális Központ (MOMKult) különtermébe várunk mindenkit,…
Tovább olvasom >20 éve a siker fokmérője – Idén kétszeresen ünnepel a Superbrands Magyarország
2004 a nagy kezdetek éve volt. A Google bevezette a Gmailt,…
Tovább olvasom >A XXII. Business Golf Championship idén is sokakat vonzott
Idén huszonkettedik születésnapjához érkezett a Business Golf Championship június közepén, Bükfürdőn,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott vissza a forgalomból a Müller Drogéria Magyarország
Fémreszelék előfordulása miatt többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott…
Tovább olvasom >A retro játék feltámadását ünnepli a világ, itt az ideje egy kicsit közelebbről is megismerkedni vele
A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című…
Tovább olvasom >Magyar libatollal tör be a globális piacra a GUVET high fashion ruházati márka
Stratégiai megállapodást jelentett be december 3-án Budapesten az FBZ Hungária,…
Tovább olvasom >