Ez idegesíti a legjobban az embereket bevásárlás közben
Az élelmiszerbolti vásárlás gyakran egy egyszerű és rutinszerű tevékenység, azonban bizonyos viselkedésformák jelentősen befolyásolhatják a vásárlás élményét, és másokat zavarhatnak. A Treadmill Reviews által végzett kutatás feltárta azokat a viselkedéseket, amelyek az élelmiszerboltokban a legnagyobb illetlenségnek számítanak.
Az egyik leggyakoribb kellemetlenség, amely a vásárlók 72%-át zavarja, a bevásárlókocsik parkolóban hagyása. Ez akadályozhatja a parkolást és veszélyt jelenthet a járművek és a gyalogosok számára. A második leggyakoribb udvariatlanság a kasszasor elhagyása egy másik termékért, miközben a sorban állnak. Ezt a vásárlók 80%-a tartja udvariatlannak, mivel ez lelassítja a sort, és hosszabb várakozást okoz másoknak.
A felmérés rávilágít arra is, hogy az emberek rendkívül érzékenyek a sorban való bevágásra és a személyes tér megsértésére. A válaszadók 99%-a kifejezetten zavarónak találta a bevágást, míg 94% a személyes tér megsértését. Az élelmiszerboltban történő gyors sorban való visszaélések is jelentős ellenszenvre találtak, 89%-os aránnyal.
Az élelmiszerboltban tapasztalt egyéb zavaró viselkedésformák közé tartozik a gyerekek rossz viselkedése, amelyet a vásárlók 92%-a talál nem kívánatosnak. Az előzetesen nem megfelelő helyre tett termékek, különösen a romlandó élelmiszerek, szintén frusztrációt okoznak (97% és 79%). Az élelmiszerek fizetés előtti kóstolgatása vagy elfogyasztása szintén elfogadhatatlan a válaszadók számára, 80%-os, illetve 78%-os aránnyal.
Összességében a felmérésből kiderült, hogy a vásárlók 91%-a zavarónak tartja az udvariatlan vagy tapintatlan magatartást. Az élelmiszervásárlás élményének javítása érdekében a vásárlóknak be kell tartaniuk az alapvető bolti etikettet, így mindenki számára kellemesebb és gördülékenyebb lesz az élelmiszerbolti vásárlás.
Kapcsolódó cikkeink
Reacty Digital kutatás: Zsugorodó termékek, növekvő tájékoztatás
Magyarországon 2024. március 1-től kezdődően a nagyobb élelmiszerkereskedőket kötelezik arra,…
Tovább olvasom >Egészség a mindennapokban
Az egészséges életmód mindenkinek mást és mást jelent, és nem…
Tovább olvasom >Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >FAO: második hónapja nőttek a globális élelmiszerárak áprilisban havi szinten
Áprilisban már a második egymást követő hónapban nőttek a globális…
Tovább olvasom >Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >