Erősen megnőtt a növényi alapú élelmiszerek értékesítése tavaly Európában
A Good Food Institute Europe (GFI Europe) 13 európai országban – így Ausztriában, Belgiumban, Dániában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Hollandiában, Lengyelországban, Portugáliában, Romániában, Spanyolországban, Svédországban és az Egyesült Királyságban – vizsgálta a növényi alapú élelmiszerek értékesítését. Az intézet jelentése szerint a növényi alapú élelmiszerek forgalma 2022-ben elérte az 5,7 milliárd eurót.

Két év alatt 22%-os a növekedés
Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható
Ez a szám 22%-os növekedést jelent 2020-hoz képest, amihez nagyban hozzájárul a vegán húshelyettesítők (+21%) és a növényi tejek (+20%) értékesítése.
A megnövekedett fogyasztói keresletnek köszönhetően a tejmentes sajtok és a vegán tengeri termékek is jelentős növekedést értek el, míg egyes állati fehérje kategóriákban csökkentek az eladások: az állati eredetű hús 8%-kal és az állati tej eladásai pedig 9%-kal mérséklődtek.
A nem tejtermék alapú sajtok szegmense Európában immár 144 millió eurós piaci értéket képvisel, köszönhetően annak, hogy a piac diverzifikálódásával minden eddiginél több vegán sajtmárka és termék jelent meg. Azzal, hogy a növényi eredetű sajtok 2020 és 2022 között 102%-os forgalomnövekedést könyvelhettek el, több mint tízszeresen felülmúlták a hagyományos sajtok növekedését.
A növényi alapú joghurtok eladása 16%-kal bővült, míg a hagyományos joghurtoké 4%-kal csökkent. //
Kapcsolódó cikkeink
Elkelt az Unilever növényi alapú húsmárkája
Az Unilever bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Viverától…
Tovább olvasom >A növényi alapú innovációkra ösztönzőleg hat a fermentáció, a regionális ízek és az árparitás
Bár a növényi alapú ágazat eddig is jelentős sikereket ért…
Tovább olvasom >Növényi alapú termékekkel kiváltható a hús, tojás és tej a fenntarthatóbb jövőért
Egyre többen választanak növényi alapú termékeket a hagyományos élelmiszerek helyett,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágulás és árcsökkenés egyszerre – az árrésstop hatása már az első héten érezhető
Jelentős átrendeződés indult el az élelmiszerárakban a március 17-én bevezetett…
Tovább olvasom >Komoly reklámellenőrzések jönnek
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) és a szakmai…
Tovább olvasom >Óvatos optimizmus: így kezelik pénzügyeiket és digitalizálnak a hazai kkv-k
A magyar kkv-k óvatosan terveznek: miközben a gazdasági környezet kihívásokat…
Tovább olvasom >