Erősen megnőtt a növényi alapú élelmiszerek értékesítése tavaly Európában
A Good Food Institute Europe (GFI Europe) 13 európai országban – így Ausztriában, Belgiumban, Dániában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Hollandiában, Lengyelországban, Portugáliában, Romániában, Spanyolországban, Svédországban és az Egyesült Királyságban – vizsgálta a növényi alapú élelmiszerek értékesítését. Az intézet jelentése szerint a növényi alapú élelmiszerek forgalma 2022-ben elérte az 5,7 milliárd eurót.
Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható
Ez a szám 22%-os növekedést jelent 2020-hoz képest, amihez nagyban hozzájárul a vegán húshelyettesítők (+21%) és a növényi tejek (+20%) értékesítése.
A megnövekedett fogyasztói keresletnek köszönhetően a tejmentes sajtok és a vegán tengeri termékek is jelentős növekedést értek el, míg egyes állati fehérje kategóriákban csökkentek az eladások: az állati eredetű hús 8%-kal és az állati tej eladásai pedig 9%-kal mérséklődtek.
A nem tejtermék alapú sajtok szegmense Európában immár 144 millió eurós piaci értéket képvisel, köszönhetően annak, hogy a piac diverzifikálódásával minden eddiginél több vegán sajtmárka és termék jelent meg. Azzal, hogy a növényi eredetű sajtok 2020 és 2022 között 102%-os forgalomnövekedést könyvelhettek el, több mint tízszeresen felülmúlták a hagyományos sajtok növekedését.
A növényi alapú joghurtok eladása 16%-kal bővült, míg a hagyományos joghurtoké 4%-kal csökkent. //
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Növényi alapú pop-up üzletet nyitott az Impossible Foods Chicagóban
Impossible Quality Meats néven nyitotta meg az Impossible Foods pop-up koncepcióját Chicago Uptown…
Tovább olvasom >Növényi alapú Lurpak az Egyesült Királyságban és Dániában
Az Arla Foods multinacionális szövetkezet a Lurpak vaj növényi alapú…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >