AI-képes tárolókba zárja az értékes alkoholtermékeket a Sainsbury’s

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 02. 27. 09:35

AI-képes szekrényekbe zárta az alkoholtermékeket a Sainsbury’s néhány üzletében, így próbálva megakadályozni, hogy a drágább italok a bolti tolvajok könnyű célpontjai legyenek.

Az Indyme Smart Response által gyártott új, önzáró „freedom case” szekrények érintőképernyőn és beépített hangszórókon keresztül négylépcsős folyamaton vezetik végig a vásárlókat, mielőtt hozzáférést engedne nekik az italokhoz.

Ennek előnye, hogy a vásárlók maguk szolgálhatják ki magukat, és nem az üzletben dolgozó személyzetre kell hagyatkozniuk, ami sokkal nagyobb élményt nyújt, a beépített érzékelők pedig képesek nyomon követni a vásárló tevékenységét és valós időben azonosítani tudnak minden gyanús viselkedést.

Ez magában foglal egy „aktív elrettentő” rendszert, amely az üzletben dolgozó személyzetet figyelmezteti a gyanús tevékenységre. Az Indyme szerint a kiskereskedők részletes adatokhoz, fényképekhez és videókhoz férhetnek hozzá a gyanús eseményekről, amely akkor aktiválódik, ha az ajtók túl sokáig nyitva vannak, vagy ha bármit elmozdítottak odabent.

A szekrényben lévő italok között drága whisky palackok, valamint portói és marsala borok találhatók.

A szekrények olyan megoldást kínálhatnak, amely segíti a kiskereskedőket, ugyanakkor nem riasztja el a vásárlókat. Egy az Indyme által tesztvásárlókkal végzett kutatás ugyanis rámutatott, hogy a vásárlók mintegy 63%-a elégedetlen a hagyományos zárt szekrényekkel az üzletekben – főként a személyzetre való várakozás miatt –, és 43%-uk nem kívánja használni azokat.

A Sainsbury’s szóvivője megerősítette, hogy a változatot néhány üzletben teszteli, és hogy az nem kér semmilyen vásárlói információt, adatot vagy hűségkártyát.

A Statista által közzétett adatok szerint a bolti lopások száma Angliában és Walesben a világjárvány óta emelkedett – 2020-2021 óta 150%-kal –, igaz 11%-kal még mindig elmarad a 2017-18-as csúcsértéktől.

The Drinks Business

Kapcsolódó cikkeink