Emelkedő árbevételről számolt be a Carrefour
A vártnál nagyobb mértékben emelkedett a legnagyobb európai kiskereskedelmi lánc, a francia Carrefour árbevétele az idei harmadik negyedévben, főleg az európai eladások bővülésének köszönhetően.
A honlapján pénteken közzétett adatok szerint a világ második legnagyobb kiskereskedelmi vállalatának árbevétele 2,2 százalékkal, 21,54 milliárd euróra növekedett a szeptember végéig tartó három hónapban éves összevetésben. Elemzők 21,46 milliárd eurót vártak.
Az üzemanyag- és árfolyamhatást nem számolva a bevételek 4,2 százalékkal emelkedtek az előző negyedévi 2,2 százalékos bővülés után.
A Carrefour értékesítési bevételének 47 százaléka származott Franciaországból, ahol 2,3 százalékos növekedést tudtak elérni.
Erős negyedévet tudhat maga mögött Spanyolországban (+4,6 százalék), Olaszországban (+5,9 százalék) és Brazíliában (+7,4 százalék) is. Az eladásokban 8 százalékos részesedéssel bíró Kínában viszont a gyenge kereslet miatt 11,2 százalékkal csökkent az árbevétel.
Az idei év első kilenc hónapjában a Carrefour eladásai éves összehasonlításban 4,1 százalékkal 63,86 milliárd euróra emelkedtek. Franciaországban 2,8, a külföldi piacokon pedig 5,2 százalékkal növekedett az árbevétel.
A Carrefour bevételei azután indultak növekedésnek, hogy 2012-ben Georges Plassat átvette az irányítást és új üzleti modellt dolgozott ki. Így a francia üzletlánc alkalmazkodott a fogyasztói trendekhez, miszerint a vásárlók a helyi üzletekben történő, illetve online bevásárlást részesítik előnyben a hipermarketekkel szemben. A Carrefour csökkentette árait, egyszerűsítette a termékskálát, felújította régi hipermarketjeit és nagyobb önállóságot biztosított az üzletvezetőknek.
A nyereségről nem közöltek adatokat, de piaci elemzők arra számítanak, hogy a Carrefour adó- és kamatfizetés előtti eredménye (EBIT) idén 2,45 milliárd euróra rúg majd. Pierre-Jean Sivignon, a Carrefour pénzügyi igazgatója jelezte, hogy nincs ellenére ez az előrejelzés.
A kedvező eredményeknek köszönhetően a Carrefour árfolyama 4,91 százalékos emelkedésben, 28,52 eurón állt péntek délelőtt a párizsi tőzsdén, amivel messze a nap nyertese. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Összezavarhatják az élelmiszercímkék a fogyasztókat egy uniós jelentés szerint
Az Európai Számvevőszék új jelentése szerint az élelmiszercímkék kavalkádja nem…
Tovább olvasom >Franchise-hálózatának bővítésére és az olasz biotermékekre fókuszál a Carrefour Italia
A franchise-hálózat bővítésével és az Act for Food program erősítésével…
Tovább olvasom >Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >Az Auchan is beszállt a dubaji csokoládéversenybe
A karácsonyi szezon közeledtével már nemcsak a Lidl polcain támad…
Tovább olvasom >