Élmény és idő az új pénz

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2020. 02. 26. 10:53

A Mastercard idén is aktív szerepet vállalt a METRO „Születésnapi Nyerőhetek” promóciójában: a nyereményjáték és a sztárokat is felvonultató főzőverseny főtámogatója a fizetéstechnológiai cég volt. Az együttműködés motivációiról Mondovics Péterrel, a Mastercard marketingmenedzserével beszélgettünk.

Miért került a főzés figyelmük középpontjába?

Mondovics Péter
marketingmenedzser
Mastercard

– Nem véletlen, hogy már másodszor dolgozunk együtt a METRO-val: a tavalyi tapasztalatok is közrejátszottak abban, hogy örömmel csatlakoztunk az áruházlánc idei promóciójához is. A METRO hálózatát és folyamatosan növekvő HoReCa partnerkörét alapul véve is ideális partnerünk: ezt a számunkra fontos célcsoportot rendkívül hatékonyan tudják megszólítani és közvetíteni azt, hogy az elektronikus fizetés kényelmes és biztonságos, ráadásul a jó ügyfélélményhez jelentősen hozzájárul.

Meggyőződésem, hogy a gasztronómia összehozza a különböző érdeklődési körű embereket, megszínesíti hétköznapjaikat. Az élményközpontúság a Mastercard-kommunikációnk egyik fő eleme, márpedig a közös főzés mindennapjaink kétségkívül kellemes szelete. Egy játék mindig izgalmas szórakozás, és egy ilyen megmérettetés különleges élményt is ad a résztvevőknek, hiszen celebekkel főzhetnek együtt. Azaz a kérdésére válaszolva: itt a kereskedelmi promócióból élményalapú végeredmény születik.

Hogy lesz az élményből marketingcél?

– Sokan hiszik úgy, hogy a Mastercard kártyakibocsátással foglalkozik, pedig mi fizetéstechnológiai cég vagyunk, a kereskedőt kötjük össze az ügyféllel. A kereskedő érdeke a fizetés egyszerűsítése, gördülékenyebbé, biztonságosabbá tétele – azaz a kártyahasználat. Ennek terjedése azonban nemcsak a technológiai fejlesztések függvénye: a Mastercardnál tehát élményeket is szeretnénk partnereink vásárlói számára pluszként biztosítani. Ezért vagyunk jelen olyan – általunk passion kategóriáknak nevezett – területeken, mint a gasztronómia, az utazás, a zene. Élményeket adunk a kártyás fizetésért, így közösen építjük partnereink brandjét és a sajátunkat, ennek egyik meghatározó eleme a több érzékszervre ható marketing.

Mit jelent ez a Mastercard nyelvén?

– A marketingkommunikáció pár évvel ezelőttig a látásra és a hallásra koncentrált, a klasszikus reklámmédiumokra. Azonban néhány éve a vásárlói élmény fokozásának érdekében a marketing egyre gyakrabban használ speciális hang- és látványeffekteket, és bevonja a fogyasztó szaglását és tapintását is a brand érzékeltetésébe – ez a több érzékszervre ható marketing. Csak egy példa: ma az eladáshelyi termékpromóció részévé vált mondjuk a citromillat kibocsátása a teakínáló stand környékén.

A reklámzaj körülöttünk óriási, valamivel tudni kell kitűnni. Egy digitális brandnek is mozdulnia kell, ha úgy tetszik, kilépni a fizikai világba. A Mastercard például ismert zenészek közreműködésével alkotott egy dallamot, amely a világon bárhol, bármilyen ország zenei kultúrájába beilleszthető. Ez a dallam lesz idővel hallható minden egyes Mastercard kártyával történő fizetéskor – Magyarországon is jelen lesz a fizetési alkalmazások igénybevételénél, a fesztiválokon, a gasztronómiai programjainkban, de már jövőre is több üzletlánc termináljánál lehet majd hallani.

Nem mellesleg ezek az intelligens terminálok szerepet kapnak reklámszpotok közvetítésben, akciók során, ügyfélkártyák speciális kezelésében – akár párbeszédet is kezdeményeznek a vásárlóval, sőt, adott esetben részletfizetés lehetőségét is felajánlhatják.

Említette a gasztronómia helyét ebben a világban!

– Nos, a Mastercard már negyedik éttermét nyitotta nemrégiben Rómában – előtte hármat New Yorkban –, ezek koncepciója is a komplex élmény nyújtása: minden érzékre hatni próbálnak. A japán koncepciójúnak például valamennyi eleme a japán kultúrát tükrözi vissza, a belső térben pszeudo-ablakokként hatalmas képernyők az ország tájképeit vetítik, a zimbabweiben homokinstalláció adja vissza az afrikai környezetet. A végcél pedig a pozitív impressziók keltése és kapcsolása a fizetéshez.

 

 

Az embereket különleges élmények várják partnereinknél, és mindez segít érzékeltetni, hogy az értékesítésösztönzés nemcsak kedvezményekről vagy hűségprogramokról szól: az élmény és az idő az új pénz! //

Kapcsolódó cikkeink