Élmény és idő az új pénz
A Mastercard idén is aktív szerepet vállalt a METRO „Születésnapi Nyerőhetek” promóciójában: a nyereményjáték és a sztárokat is felvonultató főzőverseny főtámogatója a fizetéstechnológiai cég volt. Az együttműködés motivációiról Mondovics Péterrel, a Mastercard marketingmenedzserével beszélgettünk.
Miért került a főzés figyelmük középpontjába?
– Nem véletlen, hogy már másodszor dolgozunk együtt a METRO-val: a tavalyi tapasztalatok is közrejátszottak abban, hogy örömmel csatlakoztunk az áruházlánc idei promóciójához is. A METRO hálózatát és folyamatosan növekvő HoReCa partnerkörét alapul véve is ideális partnerünk: ezt a számunkra fontos célcsoportot rendkívül hatékonyan tudják megszólítani és közvetíteni azt, hogy az elektronikus fizetés kényelmes és biztonságos, ráadásul a jó ügyfélélményhez jelentősen hozzájárul.
Meggyőződésem, hogy a gasztronómia összehozza a különböző érdeklődési körű embereket, megszínesíti hétköznapjaikat. Az élményközpontúság a Mastercard-kommunikációnk egyik fő eleme, márpedig a közös főzés mindennapjaink kétségkívül kellemes szelete. Egy játék mindig izgalmas szórakozás, és egy ilyen megmérettetés különleges élményt is ad a résztvevőknek, hiszen celebekkel főzhetnek együtt. Azaz a kérdésére válaszolva: itt a kereskedelmi promócióból élményalapú végeredmény születik.
Hogy lesz az élményből marketingcél?
– Sokan hiszik úgy, hogy a Mastercard kártyakibocsátással foglalkozik, pedig mi fizetéstechnológiai cég vagyunk, a kereskedőt kötjük össze az ügyféllel. A kereskedő érdeke a fizetés egyszerűsítése, gördülékenyebbé, biztonságosabbá tétele – azaz a kártyahasználat. Ennek terjedése azonban nemcsak a technológiai fejlesztések függvénye: a Mastercardnál tehát élményeket is szeretnénk partnereink vásárlói számára pluszként biztosítani. Ezért vagyunk jelen olyan – általunk passion kategóriáknak nevezett – területeken, mint a gasztronómia, az utazás, a zene. Élményeket adunk a kártyás fizetésért, így közösen építjük partnereink brandjét és a sajátunkat, ennek egyik meghatározó eleme a több érzékszervre ható marketing.
Mit jelent ez a Mastercard nyelvén?
– A marketingkommunikáció pár évvel ezelőttig a látásra és a hallásra koncentrált, a klasszikus reklámmédiumokra. Azonban néhány éve a vásárlói élmény fokozásának érdekében a marketing egyre gyakrabban használ speciális hang- és látványeffekteket, és bevonja a fogyasztó szaglását és tapintását is a brand érzékeltetésébe – ez a több érzékszervre ható marketing. Csak egy példa: ma az eladáshelyi termékpromóció részévé vált mondjuk a citromillat kibocsátása a teakínáló stand környékén.
A reklámzaj körülöttünk óriási, valamivel tudni kell kitűnni. Egy digitális brandnek is mozdulnia kell, ha úgy tetszik, kilépni a fizikai világba. A Mastercard például ismert zenészek közreműködésével alkotott egy dallamot, amely a világon bárhol, bármilyen ország zenei kultúrájába beilleszthető. Ez a dallam lesz idővel hallható minden egyes Mastercard kártyával történő fizetéskor – Magyarországon is jelen lesz a fizetési alkalmazások igénybevételénél, a fesztiválokon, a gasztronómiai programjainkban, de már jövőre is több üzletlánc termináljánál lehet majd hallani.
Nem mellesleg ezek az intelligens terminálok szerepet kapnak reklámszpotok közvetítésben, akciók során, ügyfélkártyák speciális kezelésében – akár párbeszédet is kezdeményeznek a vásárlóval, sőt, adott esetben részletfizetés lehetőségét is felajánlhatják.
Említette a gasztronómia helyét ebben a világban!
– Nos, a Mastercard már negyedik éttermét nyitotta nemrégiben Rómában – előtte hármat New Yorkban –, ezek koncepciója is a komplex élmény nyújtása: minden érzékre hatni próbálnak. A japán koncepciójúnak például valamennyi eleme a japán kultúrát tükrözi vissza, a belső térben pszeudo-ablakokként hatalmas képernyők az ország tájképeit vetítik, a zimbabweiben homokinstalláció adja vissza az afrikai környezetet. A végcél pedig a pozitív impressziók keltése és kapcsolása a fizetéshez.
Az embereket különleges élmények várják partnereinknél, és mindez segít érzékeltetni, hogy az értékesítésösztönzés nemcsak kedvezményekről vagy hűségprogramokról szól: az élmény és az idő az új pénz! //
Kapcsolódó cikkeink
A kártyás fizetés ma már alapelvárás a kereskedőktől
„A kártyaelfogadás ma már olyan, mint egy közműszolgáltatás: alapelvárás. Aki…
Tovább olvasom >Élményekkel teli csizma: Az európai Z generáció kedvenc ajándékai
Bár a legújabb AirPodsra vagy egy dizájner táskára sem mondanak…
Tovább olvasom >Egyre többen választják az éttermi karácsonyi menüt
Az ünnepi időszak közeledtével sokan döntenek úgy, hogy az idei…
Tovább olvasom >További cikkeink
2025 lesz a magyar sörturizmus éve?
18 magyar, kisüzemi sörfőzdébe kalauzol el a Bakancslista 2025 –…
Tovább olvasom >Macsó megközelítés a vásárlásban – A nap képe
Az USA-ban működik (legalább) egy olyan hipermarket, ahol a bevéárláshoz…
Tovább olvasom >Új szabályozás a munkaegészségügyi vizsgálatok terén: mit jelent ez a szállodaipar számára?
2024. szeptember 28-tól jelentős változások léptek életbe a munkaegészségügyi vizsgálatok…
Tovább olvasom >