Eladja a svéd Essity a hongkongi Vindában lévő többségi tulajdonát
A svéd Essity elindította a hongkongi Vinda Internationalben meglévő 52%-os részesedésének eladását – közölte a Reuters két, a kialakult helyzetet ismerő forrásra hivatkozva.
Az eladással kapcsolatban az Essity tanácsadója a Bank of America, amely információkat juttatott el a potenciális vevőkhöz, köztük számos magántőkealapnak – jelezte az egyik forrás és egy harmadik, az ügy részleteit ismerő személy.
A részesedés értéke a keddi (május 16.) záráskor 1,7 milliárd dollár volt.
Az első körös, nem kötelező érvényű ajánlatokat az egyik forrás szerint június végéig kell benyújtani.
Az érdekelt felek vizsgálják a tranzakció lehetséges struktúráit, és az Essity 52%-os részesedésére tett ajánlat akár a teljes vállalat felvásárlását is elindíthatja – mondták a források, hozzátéve, hogy a tárgyalások még nagyon korai szakaszban vannak.
A svéd higiéniai termékeket gyártó vállalat a múlt hónapban közölte, hogy stratégiai felülvizsgálatot kezdeményezett a Vindában lévő részesedésének tekintetében, mert csökkenteni kívánja a fogyasztói papírzsebkendő üzletág részesedését a csoport értékesítéséből.
Az Essity szóvivője elmondta, hogy a felülvizsgálat még épp csak elkezdődött és mondanivaló hiányában nem kommentálta a „piaci híreszteléseket”. A Vinda nem válaszolt azonnal a megkeresésre és a Bank of America sem kívánt nyilatkozni.
Az 1985-ben alapított Vinda fő üzleti szegmensei közé tartoznak a papírzsebkendők, az egészségügyi betétek, valamint a felnőtt- és babapelenkák.
A vállalat honlapja szerint 8 márkával és 13 gyártóbázissal rendelkezik, amelyek közül 10 Kína szárazföldi területén található.
Kapcsolódó cikkeink
Merre tovább Student Design?
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás adott otthont a POPAI nemzetközi…
Tovább olvasom >Nagy sikerrel zárt az idei Future Store (videóval)
A SIRHA Budapest 2024 kiállítás kísérő eseményeként idén is megrendezte…
Tovább olvasom >Új higiéniai tanácsadó szolgáltatás
A világjárvány és a klímaválság hatására ma minden korábbinál szigorúbb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >FAO: második hónapja nőttek a globális élelmiszerárak áprilisban havi szinten
Áprilisban már a második egymást követő hónapban nőttek a globális…
Tovább olvasom >Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >