Egyre több webshopnak nincs raktára!

Szerző: Glázer Szilvia Dátum: 2022. 06. 16. 10:03

Az e-kereskedők jó része kiszervezi a csomagkezelést külső szolgáltatóhoz, ennek nyomán a raktárlogisztikai piac tavaly 70%-kal bővült. A piacvezető Webshippy duplázta előző évi forgalmát 2021-ben.

Egyre több webshop szervezi ki a raktárlogisztikát és a csomagkezelést.

A tavaly 4.5 milliárd forintnyi forgalmat bonyolító fulfillment piacon elsősorban logisztikai vállalkozások működnek. Ezen cégek igénybevételével az e-kereskedők/webshopok teljes körűen kiszervezhetik a vásárlók rendeléseinek teljesítését, kezdve az árukészlet raktározásától, a csomagok összeállításán keresztül egészen a szállításra való átadásig. Ezt a szolgáltatást kínálhatják klasszikus áruszállító vállalkozások és kifejezetten csak erre szakosodott cégek egyaránt. Ez utóbbiak közé tartozik a Webshippy, amelynek ügyvezető igazgatója, Perényi András elmondta: „Egy professzionális fulfillment cég komoly figyelmet fordít a munkafolyamatok automatizálására, a robotizációra és a logisztikai szoftveres fejlesztésekre. Mi a Webshippyt pont emiatt inkább digitális innovátorként határozzuk meg és nem egyszerű logisztikai szolgáltatóként.” A hazai raktárlogisztikai piacon jelenleg 6 jelentősebb szereplő működik, és az árbevételi adatok szerint 2020-ban mintegy 2,5 milliárd forintnyi forgalom realizálódott ezen területen, amely 2021-re már 4,26 milliárd forintra emelkedett. Ez 70%-os bővülést jelent, amely közel a duplája a magyar e-kereskedelemi piac tavalyi 32%-os növekedésének.

A Webshippy rendelkezik a hazai fulfillment piacon a legnagyobb részesedéssel: 2021-ben 2,39 milliárd forintnyi bevételt könyvelhetett el, amellyel gyakorlatilag megduplázta a 2020-as forgalmát (1,216 milliárd Ft). Ezzel tavaly a Webshippy adta a hazai fulfillment piac 56%-át. A vállalkozás dinamikus növekedése az általa kezelt csomagszámok gyarapodásából adódik: míg 2019-ben 341 ezer küldeményt teljesített, 2020-ban ez a darabszám már 817 ezerre emelkedett, tavaly pedig meghaladta az 1,6 millió darabot.  A dinamikus bővülést Perényi András két trenddel magyarázza: „A piac bővülése mögött kétféle folyamat áll: egyrészt jelentősen nőtt a magyar digitális kereskedelem, így több csomagot kell kezelni, másrészt újabb és újabb piaci szereplők szervezik ki a logisztikát. A webshopok ugyanis rájöttek arra, hogy a nagy e-kereskedőkkel – mint pl. az Alza, Emag, Mall – versenyezve ma már nem elég szimplán olcsóbbnak lenni. A fogyasztók sok esetben a vásárlás utáni élmény, a kiszállítás minősége és gyorsasága alapján választanak webshopot.”

A magyar startup saját fejlesztésű, automatizált rendeléskezelő szoftverével robbant be a hazai e-kereskedelem színpadára 7 évvel ezelőtt, amely könnyedén integrálható webshopmotorokkal, szállító partnerek rendszereivel és számlázóprogramokkal. A minden lépésében digitalizált rendelésteljesítést az Amazon raktáraiból ismert robotrendszerrel modernizálta az elmúlt évben, ennek köszönhetően pedig tavaly az általa kezelt csomagok száma meghaladta az 1,6 millió darabszámot. A Webshippy olyan cégeknek biztosít teljeskörű logisztikai szolgáltatást, mint a Butlers, a Helia-D, az Ilcsi kozmetikumok vagy éppen a Retro Jeans és a 220 Volt. Partnerei közül érdemes kiemelni a Fressnapf webshopot és a Praktikert.

Kapcsolódó cikkeink