A csomagolás újragondolása az e-kereskedelmi boomban
Rövid idő alatt kapcsolt magas fokozatra idén az FMCG-szektor e-kereskedelmi ága. Míg az elmúlt években tapasztalható óvatos online kereskedelmi fejlődés tervezhető üzletmenetet, üzletfejlesztést tett lehetővé, addig a tavalyi 16%-os e-kereskedelmi növekedést – a járványhelyzet eszkalációjával – 2020 második negyedévében 47%-os követte. S hol van még az év vége?! Hiszen újabb csúcsszezonra számíthat az online kereskedelem. Annak érdekében, hogy az e-kereskedők tartani tudják a webes vásárlások által diktált tempót, hatékony csomagolási megoldásokat kell alkalmazniuk.
Évek óta a kedvező ár és a kényelem áll fontos érvként az online vásárlás mellett, ugyanakkor 2020-ban a biztonság is fókuszba került. A pandémia hatására a webes rendelések jelentős részét házhoz szállítással kérik a vevők, a csomagponti személyes és csomagautomatás átvétel helyett. Azaz a fogyasztók otthonába tevődött át a vásárlás annak minden előnyével és hátrányával. Ebben a helyzetben különösen fontossá válik, hogy az online értékesített termékek hogyan és miben jutnak célba.
Az internetes vásárlási dömping begyűrűzésekor ezzel a problémakörrel szembesült Magyarország egyik legnagyobb fulfillment logisztikai szolgáltatója, a Webshippy is. A felpörgött forgalom miatt rendkívül rövid idő alatt kellett továbbfejleszteniük csomagolásukat, hogy csökkentve a csomagolási időt és a költségeket, eleget tudjanak tenni a vevői igényeknek, valamint az online kereskedelmi csomagolásokkal szemben támasztott elvárásoknak.
A DS Smith Packaging Hungary olyan 8 részes e-kereskedelmi dobozcsaládot alakított ki a Webshippy számára, ami lehetővé teszi a rendkívül heterogén termékkínálat csomagolását úgy, hogy:
• méretre optimalizált,
• kevesebb térkitöltő anyagot használ,
• egyszerűen és gyorsan összeállítható,
• nagy teherbírású,
• dézsma elleni védelemmel rendelkezik,
• segíti a fogyasztói élmény megteremtését.
A 8 különböző méretű doboz segítségével a DS Smith Packagning Hungary csökkentette a térkitöltő anyagok mennyiségét, ami költség oldalról komoly megtakarításokat eredményez a Webshippy számára. Az új csomagolások kis munkaállomásokon is egyszerűen, rövid idő alatt összeállíthatóak a svédzáras konstrukcióval. A Webshippy által kezelt termékek formájuk és méretük mellett súlyuk tekintetében is eltérőek, így ennek a problémának áthidalására dupla aljjal lettek kialakítva a dobozok. Az ötletes tervezésnek köszönhetően egy beakadó füllel ragasztószalag használatát is ki lehetett kerülni. A beakadó füllel lezárt dobozt csak roncsolással lehet kinyitni, ez védelmet biztosít dézsmálás ellen, és azonnal észrevehetővé válik az illetéktelen felnyitás. A vásárlói élmény sem kerülte el a tervezők figyelmét, hisz a termékek címre érkezése csupán félsiker, ha a kicsomagolás bosszankodással jár. Ezért a vásárlási élmény érdekében perforáció és tépőszalag került a dobozra, hogy könnyen, segédeszköz nélküli nyithatóak legyenek.
A DS Smith Packaging Hungary Webshippy számára fejlesztett e-kereskedelmi dobozcsaládja a Hungaropack Ipari Kreativitás díját nyerte el.
Itt a pillanat, hogy felkészülten várja a webshopjába érkező vásárlókat, üzletére és termékeire szabott csomagolási megoldással.
Teszteljen és kérdezzen! Vegye fel velünk a kapcsolatot!
Elérhetőségeink:
DS Smith Packaging Hungary Kft.
ds.smith.sales@dssmith.com
2ww.dssmithpackaging.hu
blog: www.strategic-packaging.com/hu
Kapcsolódó cikkeink
A vártakon túl
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható. Minden évben…
Tovább olvasom >A Hungaropack Magyar Csomagolási Verseny 2023. évi díjazottjai
A Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség (CSAOSZ) 2023-ben a 40.…
Tovább olvasom >Nagy Miklós: „A jelenleg hatályos EPR-díjak számos ellentmondást hordoznak”
Forró hangulatot teremtett a hazai csomagolóiparban a nyár közepén bevezetett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hordható és okosotthon eszközökkel kér még nagyobb teret a Cellect Hungary
A magyar mobiltechnológia piac egyik meghatározó disztribútora, a Cellect Hungary,…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >