Egyre több a környezetbarát tisztítószer, és egyre népszerűbbek
A környezetbarát tisztítószerek kínálata folyamatosan nő, és a vásárlók is egyre inkább keresik ezeket a termékeket, mivel sokan aggódnak a vegyi anyagok egészségügyi és környezeti hatásai miatt. A Tudatos Vásárlók Egyesületének (TVE) friss piaci felmérése szerint 2022-ben 16 százalékkal nőtt a környezetbarátként árult tisztítószerek piaca Magyarországon, és az elmúlt három évben a teljes forgalom kétszeresére emelkedett, 8,4 milliárd forintra. A gyártók gyorsan reagálnak a vásárlók öko-minősítési igényeire.

A vizuális benyomás is hatásosan befolyásolja a vásárlókat
Ugyanakkor aggasztó, hogy a növekedés 80 százalékát olyan termékek adják, amelyek nem rendelkeznek hiteles minősítéssel, és gyakran megtévesztő állításokkal próbálják magukat zöldnek beállítani. Míg a hiteles ökocímkével rendelkező termékek piaci részesedése stagnál, addig az „ál-öko” termékeké gyorsan nő, és már 4,8 százalékát teszi ki a piacon.
Az ökotermékek között a legnagyobb forgalmi növekedést tavaly a mosogatószerek és az ablaktisztítók tapasztalták, és sajnos a nem hitelesített „zöld” termékekre több pénzt költöttek a vásárlók, mint a hiteles minősítéssel rendelkezőkre. A fogyasztóknak figyelmesnek kell lenniük, és olyan termékeket választaniuk, amelyek hiteles minősítéssel rendelkeznek, például az EU Ecolabelt.
A vizuális benyomás is hatásosan befolyásolja a vásárlókat, például a zöld csomagolás vagy a növényi motívumok. Az öko-termékek gyakran kiemelik az újrahasznosított csomagolást, ami környezeti előnyöket hordoz, de nem mond semmit a termék tartalmáról.
Az EU Ecolabel olyan minősítés, amelyet független szakértők ellenőriznek, és garantálja, hogy a termék kedvezőtlen környezeti hatásai jelentősen kisebbek más, hasonló célú termékekhez képest. A hitelesített termékek hatékonysága is bizonyított, így a vásárlók nyugodtan választhatják ezeket a boltban.
Végül fontos megjegyezni, hogy a címkék és állítások gyakran csak egy-egy tulajdonságot emelnek ki a termékekről, de nem mutatják meg az összességében környezetbarát jellegüket. Az EU Ecolabel minősítéssel rendelkező termékek általában átfogóbb környezetvédelmi szempontból is előnyösek.
Kapcsolódó cikkeink
Körforgásos gyártás, pazarlásmentes tervezés: a higiéniai piacon nem csak üres jelszó a fenntarthatóság
A vállalatok egyre nagyobb figyelmet fordítanak a környezettudatos működésre, és…
Tovább olvasom >Tisztaság terén nincs kompromisszum
A tisztítószerek és -eszközök kategóriája az elmúlt években brillírozott, értékesítési…
Tovább olvasom >Megnyugtató eredménnyel zárult az első őszi szezonális ellenőrzés
Lezárult az első őszi szezonális élelmiszerlánc ellenőrzés, melyet dr. Nobilis…
Tovább olvasom >További cikkeink
Elkezdődött az év legforgalmasabb időszaka az üzletekben
Elindult a karácsonyi bevásárlási szezon, az élelmiszerláncok várakozásai szerint a…
Tovább olvasom >Black Friday eredmények: A tartós fogyasztási cikkek globális piaca lassulással küzdve zárja az évet
A tartós fogyasztási cikkek globális piaca lassulással küzdve zárja az…
Tovább olvasom >KSH: 7,9 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest
2023. novemberben a fogyasztói árak átlagosan 7,9 százalékkal haladták meg…
Tovább olvasom >