Egyesült Államok: nőtt a bolti lopásokból származó veszteségek aránya 2022-ben
A Jack L. Hayes International veszteségmegelőzési és leltárcsökkenés-ellenőrzési tanácsadó cég „The 35th Annual Retail Theft Survey” összefoglalója szerint az amerikai kiskereskedők 81%-a számolt be az áruveszteség 2022-ben való növekedéséről. Az egységnyi lopási érték tavaly elérte a 846,11 dollárt, ami 17,1%-os növekedést jelent a 2021-es 722,38 dollárhoz képest.
A jelentés 26 nagy kiskereskedő válaszain alapul, akik összesen 22 182 üzletet működtetnek és több mint 700 milliárd dolláros kiskereskedelmi forgalmat képviseltek 2022-ben.
Jó hír, hogy a lefülelések aránya 2022-ben 45,6%-kal nőtt, és 70,5%-kal nőtt az ezekből behajtott összeg.
A bolti lopások veszteségeit elemezve a vállalatok arról számoltak be, hogy tavaly 295 654 bolti tolvajt fogtak el, ami 50,9%-kal több, mint 2021-ben. A vállalatokhoz ennek nyomán több mint 237 millió dollár került vissza, ami 90,5%-os növekedés 2021-hez képest.
Bár nem minden lopásnál került elfogásra valamennyi bűnöző, a kiskereskedőknek így is 485 millió dolláros bolti lopásokból származó veszteséget sikerült behajtaniuk azokból az esetekből, ahol nem történt letartóztatás. A jelentés szerint ez 44,1%-os növekedést jelent 2021-hez képest.
A tavaly a belső lopásokra is összpontosító kiskereskedőknek 2021-hez képest 18,2%-kal több, összesen 44 834 tisztességtelen alkalmazottat sikerült lefülelniük. Az alkalmazottak által elkövetett lopásokból 50,9 millió dollár – 2021-hez képest 14,7%-kal több – folyt vissza a kiskereskedői kasszákba.
Annak ellenére, hogy a kiskereskedők figyelemre méltó erőfeszítéseket tesznek a veszteségek behajtására, még mindig kemény harcot vívnak, hiszen a megkérdezetteknél minden egyes visszaszerzett dollárra 8,18 dollárnyi veszteség jutott a kiskereskedelmi lopások miatt. Az így előállt veszteségeknek tehát csak 10,9%-a került visszaszerzésre – vonta le a következtetést a jelentés.
Kapcsolódó cikkeink
Egyre keresettebbek a teljes munkaidős kiskereskedelmi állások az USA-ban
Egyre nagyobb érdeklődést tapasztalnak a kiskereskedők az álláskeresők részéről a…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >2024 már a növekedés éve lehet a kiskereskedelemben
Az idei év a növekedés éve lehet Magyarországon az előző…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezeti infláció 2,4 százalék volt március után áprilisban is
Az elemzői várakozásokkal összhangban március után áprilisban is 2,4 százalék…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon
Egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon, mostantól csak a növekedés…
Tovább olvasom >K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >