E-pénz a kasszákban
Több mint ezer, a NAV működési engedélyével rendelkező pénztárgépbe kerül be az elektronikus pénz elfogadásának lehetősége. A Barion elektronikus fizetési megoldása a MolSoft pénztárgépgyártó 1200 nagykasszájába és 100 kiskasszás rendszerébe került. A megállapodásnak köszönhetően hamarosan nemzeti dohányboltok, valamint Coop, CBA és Háda üzletek is e-pénz elfogadóvá válhatnak.
A MolSoft és a Barion működési hátterét biztosító SenseNet programozói villámgyorsan, alig egyetlen nap alatt integrálták az új fizetési megoldást a PC-alapú MolSoft pénztárgépekbe. Az e-pénzes fizetés bevezetéséhez a kereskedőknek nem szükséges új szerződést kötniük. A pénztárgépekben a barionos fizetés elfogadása online bekapcsolható, csak a szoftver frissítésére és egy regisztrációra van szükség hozzá.
Az e-pénz használata kényelmes a felhasználók számára. A kibocsátó weboldalán körülbelül egy perc alatt lehet számlát nyitni, amihez mindössze egy működő e-mail címre van szükség. Ezután az e-pénz számlát fel lehet tölteni bankkártyával, átutalással vagy akár úgy is, hogy a fizetésünk egy részét erre a számlánkra kérjük. A megoldás azonban abban is különbözik a mobiltárcáktól, hogy a bankkártya az e-pénz esetében nincs a mobiltelefonhoz rendelve, sőt, a telefonra soha nem mentődnek le a kártyaadatok. A számlaadatok az e-pénz kibocsátó és az elfogadóhely szervere között mozognak, így nincs szükség POS-terminálra és arra sem, hogy a bankkártyát egyáltalán magunknál tartsuk. Fizetéskor használhatjuk az e-pénz egyenlegünket vagy a Barion-tárcánkban tárolt bankkártyánkat is. Az utóbbi esetben könnyebbség a kereskedő számára, hogy nincs szüksége PCI DSS megfelelésre, mivel a kártyaadatok soha nem jutnak el a hozzá, és így nem kell azokat kezelnie, védenie.
Az e-pénz emellett olcsó is. A felhasználók számára nincs éves kártyadíj vagy számlavezetési díj, a kereskedők számára pedig minden e-pénz tranzakció ingyenes, a bankkártyás pénzfogadás díja csökkenhet.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >