Csökkent a hipergazdagok száma
Csökkent a a high net worth individual (HNWI), azaz a hipergazdagok tábora a tavalyi évben. Regionálisan Észak-Amerika (46%) és az ázsiai-csendes-óceáni térség (32%) rendelkezik a globális vagyonosok legnagyobb részével a vagyon értéke és a népesség nagysága alapján.
Az elmúlt tíz év legmeredekebb visszaesését mutatja a hipergazdagok[1] (HNWI-high net worth individual) tábora, amely 2022-ben 3,3%-kal 21,7 millióra zsugorodott, míg vagyonuk értéke 3,6%-kal 83 billió dollárra csökkent. A geopolitikai és makrogazdasági bizonytalanságban Észak-Amerika továbbra is őrzi vezető pozícióját – derül ki a Capgemini legfrissebb, Globális vagyonosodási kutatásából (WWR).
Az észak-amerikai hipergazdagok buktak a legtöbbet
Észak-Amerikában volt a legmeredekebb a vagyonok csökkenése (7,4%), ezt követte Európa (3,2%) és az ázsiai, majd a csendes-óceáni térség (2,7%). Ezzel szemben Afrika, Latin-Amerika és a Közel-Kelet ellenállónak bizonyult, mivel 2022-ben pénzügyi növekedést regisztráltak az olaj- és gázágazat erős teljesítményének köszönhetően.
A zöld (ESG) befektetések a legnépszerűbbek
A hipergazdagok mindössze 23%-a nyilatkozott úgy, hogy több hozamot ért el az ESG-vel kapcsolatos eszközökből. Ennek ellenére a felmérésben résztvevők 41%-a az ESG-hatás érdekében történő befektetést elsődleges prioritásnak tekinti.
Befektetés? Ezekre a szempontokra figyelnek a leggazdagabbak
A kutatás szerint a hipergazdagok túlnyomó része (71%) a következő 12 hónapban vagyoni tanácsadási szolgáltatásokat szeretne igénybe venni bankjától. Amennyiben a vagyonkezelő intézetek ki szeretnék szolgálni a HNWI-ügyfelek igényeit mind digitálisan, mind pedig az ügyfélkapcsolati menedzserek feladatkörét illetően fel kell zárkózniuk.
Ugyanis a HNWI-válaszadók közül csak minden második fejezte ki elégedettségét az ügyfélkapcsolati menedzser munkájával kapcsolatban. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy a válaszadók közel 31%-a a következő 12 hónapban valószínűleg vagyonkezelőt váltana.
Így tarthatják meg a vagyonkezelő cégek a tehetős ügyfeleket
A kutatás kiemeli, hogy a bevételnövekedés és az ügyfél-elégedettség növelése érdekében a vagyonkezelő cégeknek integrált, egyablakos felületet kell biztosítaniuk az ügyfélkapcsolati menedzserek számára és emellett kiváló ügyfélélményt kell nyújtaniuk.
„A vagyonkezelő cégek kritikus fordulóponthoz érkeztek, mivel a makrokörnyezet kikényszeríti a gondolkodásmód és az üzleti modellek megváltoztatását a fenntartható bevételnövekedés érdekében. Az agilitás és az alkalmazkodóképesség kulcsfontosságú lesz a magas nettó vagyonnal rendelkező magánszemélyek számára, mivel figyelmük a vagyon megőrzésére irányul”
– mondta Nilesh Vaidya, a Capgemini banki és tőkepiacokért felelős globális vezetője.
A vagyonkezelő cégek – a működés nagyságrendje és terjedelme alapján – három opciót alkalmazhatnak ezen ügyfélkör kiépítésére:
- A meglévő vagyonkezelési rendszer kihasználása a végponttól végpontig tartó digitális transzformáció felgyorsításával
- A harmadik fél csatornák, köztük a lakossági bankok és a független tanácsadók felhasználásával vagyon-alapú szolgáltatási (WaaS) ajánlat kidolgozása
- A vagyonkezelési szolgáltatások számára dedikált platform létrehozása, amelyet önkiszolgáló eszközökkel egészítenek ki az ügyfélkezelés javítása érdekében
Kapcsolódó cikkeink
Reacty Digital kutatás: Zsugorodó termékek, növekvő tájékoztatás
Magyarországon 2024. március 1-től kezdődően a nagyobb élelmiszerkereskedőket kötelezik arra,…
Tovább olvasom >Egészség a mindennapokban
Az egészséges életmód mindenkinek mást és mást jelent, és nem…
Tovább olvasom >Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezeti infláció 2,4 százalék volt március után áprilisban is
Az elemzői várakozásokkal összhangban március után áprilisban is 2,4 százalék…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon
Egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon, mostantól csak a növekedés…
Tovább olvasom >K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >