Csökkenőben a szombati vásárlókedv Németországban
A német fogyasztók számára továbbra is a szombat az első számú bevásárló nap. Még akkor is, ha ez a szám csökkenő tendenciát mutat: a megkérdezetteknek már csak 18%-a vásárol legszívesebben ezen a napon szemben a 2022-es 24%-kal – állítja a Bring-Labs „Shopper Guide 2023” című felmérésének alapján.
A felmérés 4340 felhasználó megkérdezésével és az applikációban szereplő név nélküli bevásárlólisták elemzésével zajlott augusztus 1. és 7. között.
A Shopper Guide eredményei szerint a német vásárlók számára is egyre fontosabbak az üzletek ajánlatai. Míg 2021-ben a megkérdezettek 41%-a jelezte, hogy számára az ajánlatok „nagyon fontosak” és 2022-ben a válaszadóknak már 46%-a tartotta őket jelentősnek, addig 2023-ban ez az arány már 55% volt. A fogyasztók több mint fele (54 százalék) tanulmányozza át alaposan az ajánlatokat rendszeresen, és tekint azokra a heti bevásárlás tervezésének részeként. Mi több, háromból ketten (63 százalék) az aktuális ajánlatok és akciók alapján hoznak döntéseket és minden második válaszadó (53 százalék) még az üzletet is ezek alapján választja ki.
A bevásárlókosárba kerülő termékek megválasztásakor a felmérés szerint a németek ragaszkodnak a megszokottakhoz. A bevásárlólisták első három helyén álló termékek és ezek sorrendje 2020 óta változatlan: az első helyen a tej áll, ezt követi a tojás és a paradicsom. A ranglista további helyein a sorrend 2023-ban a következőképpen alakult: 4. kenyér, 5. sajt, 6. joghurt, 7. vaj, 8. banán, 9. uborka, 10. burgonya.
Kapcsolódó cikkeink
Októberben öt hónapja először nőtt a kiskereskedelmi forgalom Németországban
Októberben a várakozásokat meghaladó mértékben és öt hónapja az első…
Tovább olvasom >Elmúlt a németek hús iránti rajongása
Egy a Szövetségi Élelmiszerügyi és Mezőgazdasági Minisztérium megbízásából készült és…
Tovább olvasom >Két százalékkal kevesebb a csomagküldemény Németországban az ünnepek alatt
November és december folyamán a német futár-, expressz- és csomagküldő…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a kiskereskedelmi forgalom 6,5 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához viszonyítva, és 0,3 százalékkal mérséklődött az előző hónaphoz képest
2023 októberében a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a…
Tovább olvasom >MBH: a harmadik negyedévben tovább javultak a magyar élelmiszer-gazdaság kilátásai
Idén az első fél évében tapasztalt erősödés után a harmadik…
Tovább olvasom >Április 1-jétől indulhat a kézi visszaváltási rendszer az önként csatlakozó kis üzletekben
A MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. tervei szerint 2024. április 1-jétől…
Tovább olvasom >