Így fejleszd a display-det!

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2018. 02. 25. 19:30

A ROI-számításból már tudjuk, hogy egy promóciós kampány lehető legmagasabb megtérüléséhez milyen kulcstényezőket kell figyelembe vennünk a tervezés során. Ezek egyike a hatékony eladásösztönző display-k alkalmazása. Ahhoz, hogy egy POS-eszköz elérje a célját, és minél több vásárlást generáljon, elengedhetetlen az átgondolt fejlesztés. A SHOP! 2017-ben közzétett ROI összeállítása alapján egy 9 pontból álló útmutatóval nyújtunk ehhez segítséget.

1. A design szólítja meg a célcsoportot

A designtervezés előtt már ismernünk kell célcsoportunkat. Kik ők, mi a fontos számukra, hogyan gondolkodnak, hol és hogyan vásárolnak. Csak ezek ismeretében tudunk olyan megjelenést adni display-nknek, ami megragadja jövőbeli vásárlóink figyelmét. Ne feledjük, az áruházi „display-zajban” erre kevesebb mint 1 másodpercünk van!

2. Igazodjunk a kereskedelmi láncok előírásaihoz!

Minden bolthálózat saját szabályzatban rendelkezik az üzleteiben használható eladásösztönzők típusairól, méretéről, kihelyezésének területeiről, módjáról. Már a tervezésnél tudnunk kell, mely láncokba kerülnek display-ink, és aszerint kell megalkotnunk a konstrukciót. Ne gyártsunk egyenméretet! Vegyük figyelembe a láncok egymástól eltérő paramétereit, adatbázisunkban pedig tartsuk mindig napra készen ezeket az információkat!

3. Biztosítsuk a könnyű összeszerelhetőséget!

A tervezésnél azzal is fontos tisztában lennünk, kik fogják az üzletekben installálni a display-ket. Az elkészített tervet mindig vizsgáljuk meg aszerint is, milyen fizikai erő, előzetes ismeret és eszköz szükséges a konstrukció összeszereléséhez. A szállításról se feledkezzünk meg! A raktárba szállítást követően, az egyes üzletekbe sok esetben személy- vagy kisteherautóval jutnak el az eszközök. Biztosítsuk a lehető leghelytakarékosabb kialakítást, törekedjünk a lapra szerelt kivitelre!

4. Legyen ellenálló!

A tartósságra fordított tervezési idő és gyártási költség kulcstényező a display sikere szempontjából. A terméknek ellenállónak kell lennie, hogy az ellátási lánc minden fázisában megőrizze minőségét a kiszállítástól a bolti használat végéig. A kihelyezés ideje alatt megbízhatóan bírnia kell az áruk súlyát, a feltöltéseket és a vásárlói forgalmat.

5. Könnyű feltöltés, könnyű elérés

Amellett, hogy ellenállóra tervezzük a display-t, azt is biztosítanunk kell, hogy sem az áruval való többszöri feltöltés, sem azok display-ről való elvétele ne jelentsen nehézséget.

6. A tervezés bravúrja a költséghatékonyság

A tervezés egyik legnagyobb értéke, ha úgy csökkentjük a gyártási költségeket, hogy az nem rontja display-nk minőségét és hatékonyságát. Átgondolt tervezéssel és a gyártási eljárások ismeretével minden szempontnak megfelelő, optimális eszközt készíthetünk.

7. Szállítsunk határidőre!

A szállítási határidők betartását kiemelten kell kezelnünk, mert azok sok esetben kampányinduláshoz vagy további logisztikai folyamathoz vannak ütemezve, így a gyártói/beszállítói késedelem akár anyagi veszteséget vagy szervezési gondot is okozhat.

8. Jól határozd meg az üzleten belüli kihelyezést!

Lehet, hogy a cég történetének legjobb marketingkampányát dolgoztuk ki, de ha a display-t nem a megfelelő helyre tettük ki, mindhiába. A márkagyártók tartós és szezonális kihelyezéseinek elsődleges helye a kategórián belüli gondola, másodlagos kihelyezése pedig a raklapos display, padlódisplay, gondolavég, parazita display, hűtődisplay stb., az üzlet más pontjain. Egyéb tényezők mellett a kihelyezés időtartama, a promóció célja, valamint a tervezett megtérülés alapján kell eldöntenünk, mely kihelyezési formát választjuk a sikeres eredményhez.

9. Legyenek naprakész ismereteink!

Akár POP-, akár FMCG-márkagyártók vagyunk, akkor tudunk sikeres eszközöket fejleszteni, ha mindig egy lépéssel versenytársaink előtt járunk. Ahogy a technológia, úgy az eladásösztönzők is változnak. A gyártási eljárások és alapanyagok fejlesztése folyamatos, melyekben érdemes naprakésznek lennünk, és azokat az elsők között alkalmaznunk. Ebben segítenek a különböző workshopok, iparági találkozók, szakkiállítások, ahol hazai és nemzetközi trendekkel, innovációkkal találkozhatunk. //

Címkék: ,

Kapcsolódó cikkeink