Magazin: Címkézni csak pontosan, szépen…
A termékcímkék kiváló eszközök nyomon követésre, a pontos nyilvántartásra, és nagy segítséget nyújtanak az egyre inkább erősödő online kereskedelemben is. A digitális technológia fejlődésével a címkék is megújulnak.
Szerző: Gyarmati Orsolya
A világjárvány jelentős hatással volt a kereskedelmi folyamatokra, és rávilágított, hogy mennyire fontosak a pontos, naprakész nyilvántartások, amelyekhez a GS1 szabványos termék- és helyazonosítók, illetve a címkék helyes kialakítása elengedhetetlen.

Burányi Zsófi a
PR- és marketingmenedzser
GS1 Magyarország
– A GS1 Magyarország több szolgáltatásával is támogatja felhasználóit a vonalkódok helyes kialakításában és azok nyomtatásra történő előkészítésében. Erre szolgál SzabványMenedzser szoftverünk. A kész címkék beküldhetők hozzánk ellenőrzésre, nem utolsósorban képzéseinken bemutatjuk a leggyakoribb címkézési hibákat és azt, hogy hogyan lehet ezeket elkerülni, de lehetőség van cégre szabott tanácsadásra is – mutat rá Burányi Zsófia PR- és marketingmenedzser.
Az online kereskedelem növekvő térnyerésével a vonalkódokra és szabványos azonosítókra még nagyobb feladat hárul.
– A GS1 Magyarország egyik legnépszerűbb szolgáltatását éppen azért fejlesztettük ki, hogy felhasználóinknak azonnal alkalmazható kódolási és címkézési eszközt nyújtsunk, hosszadalmas és drága beruházás helyett. Társaságunk azt a feladatot is felvállalta, hogy a kereskedőkkel egyeztetve a címkeigényeket lehetőleg harmonizáljuk, ezzel is csökkentve a címkézési hibalehetőségek számát – teszi hozzá Burányi Zsófia.
Címkék a pontos információkért

Steinhardt Márk
élelmiszeripari szakértő
SGS Hungária
Az élelmiszerek jelölése bonyolult és sokrétű feladat, ahol számtalan előírást kell figyelembe venni, ezért elég sok a hibalehetőség. Az SGS Hungária Kft. abban segít, hogy a javaslatai és észrevételei alapján elkészített jelölések megfelelnek a hatályos nemzeti és nemzetközi szabályozásoknak egyaránt.
– Az egyik leggyakoribb hiba a helytelen termékmegnevezés használata, ahol a partner által választott név nem megfelelő, mert a termék nem elégíti ki például a Magyar Élelmiszerkönyv előírásait. Sűrűn előforduló hiba az allergének nem megfelelő jelölése is. Sajnos a különféle tápérték-összetételre vagy egészségre vonatkozó állítások alkalmazása esetén is gyakran kell kifogásolnunk a jelöléseket, illetve a termékek származását illetően is vannak problémák – hangsúlyozza Steinhardt Márk élelmiszeripari szakértő.
Steinhardt Márk hozzáteszi:
– Szakvéleményeinket minden esetben precízen megfogalmazva, részletes útmutatásokkal kiegészítve készítjük el, így ügyfeleink pontos képet kaphatnak a hibákról és a szükséges módosításokról. Az új típusú koronavírus semmilyen hatással nincs a jelölési előírásokra, az inkább élelmiszer-biztonsági kérdéseket vet fel. Meg kell jegyezni azonban, hogy a WHO jelenlegi állásfoglalása szerint az élelmiszerek vagy a csomagolások felületéről történő megfertőződés gyakorlatilag kizárható.
Digitális utakon

Csuthi Béla
ügyvezető igazgató
Mizsepack
A Mizsepack Kft.-nél a COVID hatására nem tapasztaltak komolyabb változást a csomagolási trendek terén, inkább az látható, hogy partnereik még az eddigieknél is megfontoltabban küldenek megrendelést, s csak a legszükségesebb mennyiséget rendelik.
A Mizsepack innovációk és fejlesztések terén uniós pályázati támogatás keretében digitalizálta a klisékészítést, jelentősen fejlesztette a műbél- és fóliacímke-gyártási területét, valamint korszerűsítette energiagazdálkodását is.
– A trendek egyértelműen a digitális nyomtatás irányába mutatnak nemcsak a példányszámok csökkenése, hanem a digitális technológia utóbbi években produkált rendkívül nagymértékű fejlődése miatt is. Ugyanakkor a gépparkportfólióban ugyanúgy szükség van még a flexo nyomtatási lehetőségre is, hogy a különböző ügyféligényeket kielégíteni és a gazdaságos gyártást biztosítani lehessen – mondja Csuthi Béla ügyvezető igazgató. //
Kapcsolódó cikkeink
Digitális hagyományőrzés az alfa generáció jegyében
Az idei húsvétkor kiváló példát mutat számos magyar település arra,…
Tovább olvasom >A vélemények kora – hogyan alakítják át az utazási élmények piacát a vendégértékelések?
Ha ma valaki utazást szervez, nem térképet nyit ki, hanem…
Tovább olvasom >Trendszetterré vált a digitalizációban a bankszektor
A bankszektor hosszú évszázadokon keresztül a stabilitás, a hagyományok és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Néha majd főétkezünk!
A snackelést cikkünk elsősorban a paradigmaváltásra számítók szemszögéből vizsgálja. A…
Tovább olvasom >Street food van, utca nincs!
Lassan tér magához a pandémia után a food truckok piaca;…
Tovább olvasom >Kézenfekvő
A finger foodok folyamatosan fejlődő világa elsősorban a street foodból,…
Tovább olvasom >