Módosult az élelmiszerkönyv, új védjegyek jönnek
A vásárlói tudatosság hatékony eszköz lehet a gyengébb minőségű élelmiszerek visszaszorításában, ezért a kormány szemléletformáló és tájékoztató kampányokat szervez, valamint új védjegyeket vezet be.
Zsigó Róbert, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára elmondta, hogy a kampányok során arra szeretnék felhívni a fogyasztók figyelmét, hogy a vásárlás során mire érdemes figyelniük, a kínálatból pedig a magyar gyártók termékeit érdemes választaniuk. Kiemelte emellett a védjegyek és a minősítési rendszerek, valamint a szigorúbb ellenőrzések jelentőségét, amellyel kiszűrhetőek a tisztességtelen vállalkozások.
Felidézte, hogy a kormány nyár közepén elfogadott 20 pontos élelmiszer-biztonsági akcióterve a Magyar Élelmiszerkönyv módosításával az élelmiszerek minőségét, valamint az ellenőrzéseket végző hatóságok személyi és technikai feltételeit is javítja. A Élelmiszerkönyv módosításával a magyar a legszigorúbbak közé lépett az Európai Unión belül. Az előírás szerint már csak a magasabb hústartalommal készülő termékek kerülhetnek forgalomba. Ez azt jelenti, hogy augusztus elsejétől a párizsinak és a virslinek legkevesebb 51 százalék hústartalommal kell rendelkeznie, a májasokban minimum 25 százaléknyi húsnak kell lennie, és a többi között emelni kell a nyári turistaszalámi és a krinolin hústartalmát is – előbbit legalább 65, utóbbit 55 százalékra.
Az államtitkár szerint az intézkedések 3-4 éven belül meghozhatják a kívánt eredményeket. A kettős élelmiszer-minőség kapcsán Zsigó Róbert hangsúlyozta: a silányabb termékek forgalmazása az európai közös piac problémája, amelynek mielőbbi megoldásához széles körű összefogásra van szükség. Hozzátette, hogy a fogyasztók érdekét védi a Brüsszelnek elküldött jogszabályi javaslat is, amely szerint a gyártóknak jelölniük kell, ha termékük a többi országtól eltérő minőségben kerül Magyarországra. //
Kapcsolódó cikkeink
Kizárólag uniós eszközökkel enyhíthető a kínai méz pusztító hatása
Bizakodva tekintenek az idei akácszezonra a hazai méhészek, azonban az…
Tovább olvasom >Magazin: Több kiállító és több látogató volt az idei Sirha szakkiállításon
Szakmailag és üzletileg is sikeresnek bizonyult a 2020. február 4–6.…
Tovább olvasom >Zsigó: a jövőben az innovatív élelmiszeripari fejlesztések lesznek középpontban
„Letettük a voksot az innovatív élelmiszeripari fejlesztések mellett, a következő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >Felvásárolja a Zalando az About You-t
A Zalando bejelentette, hogy megvásárolja német versenytársát, az About You-t.…
Tovább olvasom >