Cégfelvásárlásokkal kerülnék el a recessziót a vállalatvezetők egy kutatás szerint
Minden második vezető cégfelvásárlást tervez egy éven belül, a fenntarthatóság pedig kritikus fontosságú lesz a versenyképesség fenntartásához – derül ki az EY nemzetközi tanácsadó vállalat globális kutatásából.

(Fotó: Pixabay)
Az MTI-nek küldött keddi közlemény szerint a koronavírus-járvány visszatérésétől, még tovább növekvő geopolitikai feszültségektől és az inflációtól tartanak leginkább a vezérigazgatók. A vezetők közel fele attól tart, hogy megint jelentős károkat okoz majd a Covid-19 járvány: ismét kijárási tilalomhoz, bezárásokhoz és az ellátási láncok szakadozásához vezethet. Az infláció negatív hatásait (43 százalék) és a geopolitikai feszültségeket (35 százalék) – köztük Oroszország Ukrajna ellen indított háborúját – is óriási kockázatnak látják a vállalat működése szempontjából.
Mindezek miatt a cégvezetők döntő többsége már elkezdte átalakítani befektetési és működési terveit
A vezérigazgatók egy nagy része elhalasztja tervezett beruházásait. Számos vállalat módosítja az ellátási láncait (40 százalék) és helyezi egymáshoz közelebb a működése szempontjából kritikus eszközeit (39 százalék). A válaszadók közel harmada emiatt egyes piacokról teljesen ki is vonul.
A választ adók a bizonytalan helyzet kezeléséhez két területet tartanak kritikusan fontosnak
Az egyik, hogy az összes termékükben és szolgáltatásukban központi elem legyen a fenntarthatóság, a másik, hogy technológiai fejlesztésekkel növeljék a vásárlóik lojalitását. Ennek érdekében jövőre már minden második cégvezető akvizíciót tervez – közölték. A kutatás szerint a cégvezetők kétharmada növelni kívánja a tőkebefektetést, 52 százalékuk tervez akvizíciót a következő évben, míg a kitöltők csaknem fele kalkulál úgy, hogy minden fronton aktív lesz: felvásárláson, üzletágak értékesítésén és új stratégiai szövetségek létrehozásában is gondolkodik. Az EY 2022 CEO Outlook Survey keretében az EY megbízásából a Longitude 760 vezérigazgató válaszait gyűjtötte össze 2022 augusztusában 16 országból és 6 iparágból.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
K&H: Takaréklángon az innováció a magyarországi vállalatok háza táján
Alig történt elmozdulás az elmúlt két évben a magyarországi vállalatok…
Tovább olvasom >Több vegán termék, ugyanannyi hús
A kutatók szerint a szupermarketek „fontos szerepet játszanak” abban, hogy…
Tovább olvasom >Kevesebbet tudnak félretenni a magyarok, sokan a “recessziós perselybe” gyűjtenek
Az előző évhez és az európai átlaghoz képest nem változtak…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: 3,9 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi üzletek forgalma decemberben
Tavaly decemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Tarpataki Tamás: nőtt a sertéshúsfogyasztás Magyarországon
Magyarországon a sertéshúsfogyasztás az utóbbi időben növekedett, mostanra elérte az…
Tovább olvasom >Csökkent a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben és az EU-ban decemberben
Csökkent a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben és az Európai Unióban…
Tovább olvasom >