Cégfelvásárlásokkal kerülnék el a recessziót a vállalatvezetők egy kutatás szerint
Minden második vezető cégfelvásárlást tervez egy éven belül, a fenntarthatóság pedig kritikus fontosságú lesz a versenyképesség fenntartásához – derül ki az EY nemzetközi tanácsadó vállalat globális kutatásából.
Az MTI-nek küldött keddi közlemény szerint a koronavírus-járvány visszatérésétől, még tovább növekvő geopolitikai feszültségektől és az inflációtól tartanak leginkább a vezérigazgatók. A vezetők közel fele attól tart, hogy megint jelentős károkat okoz majd a Covid-19 járvány: ismét kijárási tilalomhoz, bezárásokhoz és az ellátási láncok szakadozásához vezethet. Az infláció negatív hatásait (43 százalék) és a geopolitikai feszültségeket (35 százalék) – köztük Oroszország Ukrajna ellen indított háborúját – is óriási kockázatnak látják a vállalat működése szempontjából.
Mindezek miatt a cégvezetők döntő többsége már elkezdte átalakítani befektetési és működési terveit
A vezérigazgatók egy nagy része elhalasztja tervezett beruházásait. Számos vállalat módosítja az ellátási láncait (40 százalék) és helyezi egymáshoz közelebb a működése szempontjából kritikus eszközeit (39 százalék). A válaszadók közel harmada emiatt egyes piacokról teljesen ki is vonul.
A választ adók a bizonytalan helyzet kezeléséhez két területet tartanak kritikusan fontosnak
Az egyik, hogy az összes termékükben és szolgáltatásukban központi elem legyen a fenntarthatóság, a másik, hogy technológiai fejlesztésekkel növeljék a vásárlóik lojalitását. Ennek érdekében jövőre már minden második cégvezető akvizíciót tervez – közölték. A kutatás szerint a cégvezetők kétharmada növelni kívánja a tőkebefektetést, 52 százalékuk tervez akvizíciót a következő évben, míg a kitöltők csaknem fele kalkulál úgy, hogy minden fronton aktív lesz: felvásárláson, üzletágak értékesítésén és új stratégiai szövetségek létrehozásában is gondolkodik. Az EY 2022 CEO Outlook Survey keretében az EY megbízásából a Longitude 760 vezérigazgató válaszait gyűjtötte össze 2022 augusztusában 16 országból és 6 iparágból.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >A Gebrüder Weiss Kft. 10 milliárd forintos beruházása a logisztika jövőjébe
Átadták a Gebrüder Weiss Kft. új, 10 milliárd forint értékű…
Tovább olvasom >Magyar kutató fejlesztett őssejtaktiváló étrend-kiegészítőt
Az öregedés elleni küzdelem nem új keletű törekvés az emberiség…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem füstöltek el a grillsajtok
Bár tavaly a grillsajtok piaca egy kisebb összeomlást élt át,…
Tovább olvasom >Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >