Brand Finance Food: ezek 2023 legértékesebb élelmiszermárkái
A Brand Finance márkaértékelési tanácsadó ismét összeállította az élelmiszeripari cégek Brand Finance Food 100 listáját.
A világ legértékesebb élelmiszermárkája jelenleg a Nestlé, amely 22,4 milliárd dollár értékkel rendelkezik, azaz több mint 7900 milliárd forintot ér. A második helyen egy kínai tejipari vállalkozás, a Yili áll 12,4 milliárd dolláros márkaértékkel. A dobogó harmadik fokára az amerikai chipsgyártó Lay’s került 11,1 milliárd dollárral, ami a PepsiCo leánycége. A listán olyan ismert márkanevek is szerepelnek, mint a francia Danone és az amerikai Kellogg.
A legnagyobb éves növekedést a Healthy Choice márka érte el a listán, 190 százalékos bővüléssel, ami 2023-ban a 82. helyre repítette.
Ahhoz, hogy felkerüljön a százas listára, legalább 920 milliárd dollár, azaz 370 milliárd forint értékkel kell rendelkeznie a márkanévnek. Ezt a szintet a Nielson cég érte el utolsóként.
A világ 20 legértékesebb élelmiszermárkája (milliárd dollár)
- Nestlé 22,427
- Yili 12,405
- Lay’s 11,056
- Danone 8,942
- Tyson 8,722
- Kellogg’s 7,281
- Quaker 7,084
- Haitian 6,235
- Mengniu 6,095
- Wrigley 5,602
- McCain 4,686
- Lindt 4,386
- Doritos 4,139
- Kikkoman 3,984
- Hershey 3,949
- Barilla 3,887
- Cadbury 3,830
- Kraft Heinz 3,605
- Want Want 3,504
- Uni-President 3,448
Kapcsolódó cikkeink
Új, fehérjealapú termékekkel támogatja a Nestlé a súlykontrollt kulcspiacain
A fehérjékkel kapcsolatos trendeket meglovagolva fejleszt a Nestlé folyamatosan a…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >