Brand Finance Food: ezek 2023 legértékesebb élelmiszermárkái

Szerző: Trademagazin Dátum: 2023. 09. 01. 12:47

A Brand Finance márkaértékelési tanácsadó ismét összeállította az élelmiszeripari cégek Brand Finance Food 100 listáját.

Kijött a friss lista

A világ legértékesebb élelmiszermárkája jelenleg a Nestlé, amely 22,4 milliárd dollár értékkel rendelkezik, azaz több mint 7900 milliárd forintot ér. A második helyen egy kínai tejipari vállalkozás, a Yili áll 12,4 milliárd dolláros márkaértékkel. A dobogó harmadik fokára az amerikai chipsgyártó Lay’s került 11,1 milliárd dollárral, ami a PepsiCo leánycége. A listán olyan ismert márkanevek is szerepelnek, mint a francia Danone és az amerikai Kellogg.

A legnagyobb éves növekedést a Healthy Choice márka érte el a listán, 190 százalékos bővüléssel, ami 2023-ban a 82. helyre repítette.

Ahhoz, hogy felkerüljön a százas listára, legalább 920 milliárd dollár, azaz 370 milliárd forint értékkel kell rendelkeznie a márkanévnek. Ezt a szintet a Nielson cég érte el utolsóként.

A világ 20 legértékesebb élelmiszermárkája (milliárd dollár)

  1. Nestlé 22,427
  2. Yili 12,405
  3. Lay’s 11,056
  4. Danone 8,942
  5. Tyson 8,722
  6. Kellogg’s 7,281
  7. Quaker 7,084
  8. Haitian 6,235
  9. Mengniu 6,095
  10. Wrigley 5,602
  11. McCain 4,686
  12. Lindt 4,386
  13. Doritos 4,139
  14. Kikkoman 3,984
  15. Hershey 3,949
  16. Barilla 3,887
  17. Cadbury 3,830
  18. Kraft Heinz 3,605
  19. Want Want 3,504
  20. Uni-President 3,448

Kapcsolódó cikkeink