Boltlátogatás az első Amazon Fresh üzletben
Meghívott vásárlóinak tartott exkluzív boltbemutatót a hamarosan nyíló, első Amazon Fresh. Az egyik meghívott vásárló képes beszámolóját közölte a Business Insider.
Ahogy erről már korábban is beszámoltunk, új boltformátumokkal kísérletezik az Amazon. A legújabb technológia és a különleges kategória kombinációk, az eladótér és a dekoráció együttesen járul hozzá a különleges vásárlási élményhez.
Tiszta és gyönyörű
Mintha megütötte volna a főnyereményt, olyan érzés járta át Eric Wient, mikor megkapta a különleges meghívót, hogy még nyitás előtt bejárhatja az új Amazon Fresh áruházat a californiai Woodland Hills-en. Ezt a lehetőséget csak a vásárlók szűk csoportjának biztosította az Amazon. A széles közönségnek néhány héten belül nyílnak meg a bejáratok. A pilot üzlet után továbbiak nyitását tervezi az online óriás Californiában és Illinoisban.
Az Amazon Fresh egy fúziós kísérlet, amelyben összegyúrták a diszkont, a tradicionális szupermarket és a Whole Foods (az Amazon által felvásárolt, egészséges élelmiszer fókuszú üzletlánc) ismertető jegyeit. A polcokon a nagy márkák, mint Coca-Cola, Lays ugyanúgy megtalálható, mint a Whole Foods sajátmárkája a 365.
Kintről befele
Az Amazon Fresh falainál a csomagátvételre érkezők találnak kijelölt parkolóhelyet. Itt állhatnak meg az Amazon Flex soffőrök is, akik az Amazon Prime rendeléseket viszik házhoz.
Az üzletbe lépve, a bejáratnál egy kioszk ajánlja az Amazon Dash Cart kipróbálását. Ez az új bevásárlókocsi szkenneli a behelyezett árut, így elkerülhető a kasszánál várakozás, ki- és bepakolás. A fizetés a vásárlás elején beolvasott QR kóddal az Amazonnál vezetett számláról automaikusan történik. A Dash Cart összekapcsolódik az Alexa bevásárlólistával és odavezeti a keresett cikkhez a vásárlókat. A lédig frissárut le is méri.
Eric Wien szerint a Dash Cart használata jelentette a legnagyobb élményt, az egyetlen kifogása az volt, hogy csak 2 bevásárlózacskó fér el benne.
A Business Insider kérdésére az Amazon közölte, hogy kifejezetten a kis és közepes vásárlásokra tervezték a Dash Cartot. Kutatásaikból ugyanis kiderült, hogy az emberek nagy része heti többször vásárol be, így kettő vagy kevesebb szatyrot visz haza. A Dash Cart ezeket a gyakori vásárlásokat hivatott felgyorsítani. A nagybevásárlásokhoz a hagyományos bevásárlókocsit ajánlják.
Frissáru osztály
A zöldség-gyümölcs kihelyezés szemet gyönyörködtető. A nyitott rekeszekben színkavalkád, a csomagolt saláták és fűszerek a fali polcokon találhatók. Az árakat digitális árcimkék mutatják az egész üzletben. Kényelmi termékek, készételek, felkockázott gyümölcsök, azonnal fogyasztható saláták, tészták, sajtok várják az ide érkezőket.
Az áruházban több helyen Alexa pontokat helyeztek el, ahol az Amazon hangvezérelt robot asszisztense válaszol a feltett kérdésekre. Több óriás felirat is népszerűsíti Alexát.
A Fresh Kitchen részlegen elvitelre rendelhetnek, akár előre online is, szendvicseket, sushit, pizzát és hasonló finomságokat a vásárlók.
A hús és tenger gyümölcse részlegen baromfi, marha és friss tengeri halászati termékek sorakoznak.
Non-food és kasszasor
A klasszikus élelmiszer és háztartási vegyi áru mellett konyhai kisgépeket, állateledelt, sört, bort, üdvözlőkártyát és irodaszert is árusítanak. Külön szekciót szenteltek a „Best of Amazon” termékeknek, ahol az online kínálatból legjobban fogyó választékot vonultatják fel, koktélkeverők, szakácskönyvek, poharak, citromfacsarók, USB kábelek, rizsfőző és hasonló non-food cikkek kapnak itt helyet. Egy külön asztalon mutatják be az Amazon kütyüket, többek közt a táblagépeket és az okos hangszórókat.
A vevőszolgálat pultjánál az online rendelt Amazon csomagok felvétele és a visszáru kezelése is lehetséges. Az áruk visszaadásához nem feltétel a címke vagy a csomagolás megőrzése. Amazon csomagátvevő szekrény pontokat is kialakítottak.
A kasszasoron körülbelül 10 hagyományos pénztár várja a vásárlókat. A Dash Cart használók külön soron távozhatnak.
Eric Wien szerint nagy siker várományosa ez az új koncepció és ő is visszatérő vásárló lesz. Azt külön kiemelte, hogy az Amazon személyzet barátságos volt és gyakran kérdezgették, hogy segíthetnek-e valamiben.
Kapcsolódó cikkeink
Új növényi alapú üzletkoncepciót fejlesztett a Billa
A Billa kizárólag növényi alapú termékekre összpontosító új boltkoncepciót fejlesztett…
Tovább olvasom >A Walmart befektet a DroneUp cégbe
A Walmart stratégiai beruházást hajt végre a DroneUp cégben, miután…
Tovább olvasom >Dinamikusan növekszik a sajátmárka az USA-ban
A Kroger negyedéves jelentése kapcsán az Egyesült Államok sajátmárkás helyzete…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >