Dinamikusan növekszik a sajátmárka az USA-ban
A Kroger negyedéves jelentése kapcsán az Egyesült Államok sajátmárkás helyzete is nagyító alá kerül. 2020 végére az USA-ban 19,5% a privátcimke átlag részesedése, amit dinamikus, évi 11,4%-os értékbeli növekedéssel értek el.
A Statista június 8-án kiadott jelentése szerint folyamatosan növekszik a sajátmárkás értékesítés az USA-ban. 2020 végére elérte a 158, 8 milliárd USD forgalmat.
A pandémia is rásegített
A Statista jelentése szerint a sajátmárkás cikkek megítélése pár éve még kifejezetten negatív volt az USA-ban. Az utóbbi 1-2 évben viszont nagy változás következett be, mert minden generációra jellemző lett, hogy elkezdték elfogadni, megszeretni, rendszeresen vásárolni a sajátmárkás termékeket.

Sajátmárkás termékek szupermarket forgalmának növekedése az Egyesült Államokban 2017-20.
A változás hátterében a pandémia mellett a gazdasági helyzet romlása és ezeknek a termékeknek a minőségi és választékbeli javulása áll. A fogyasztók rájöttek, hogy a minőség és érték tekintetében ezek a termékek általában ugyanolyan jók. A megkérdezett amerikai fogyasztók 87%-a szerint a sajátmárkás cikkek minősége ugyanolyan vagy jobb, mint a márkás megfelelőjük.
A világjárvány generálta felvásárlási hullámokban tapasztalt áruhiány vezette rá az amerikai fogyasztókat a sajátmárkás cikkek kipróbálására, hiszen azok inkább elérhetőek voltak a polcokon. A megkérdezettek 81%-a azt nyilatkozta, hogy a pandémia lecsengése után is rendszeresen fog sajátmárkás cikkeket vásárolni.
Top sajátmárkás kategóriák
A legnagyobb forgalmú sajátmárkás kategória az Egyesült Államokban a háztartási papír- és műanyagáru. A leggyorsabban növekvő sajátmárkás kategória pedig a bébiétel.
Az e-kereskedelmi csatornákban a sajátmárkás cikkek aránya 9,3%. A Statista jelentése szerint a sajátmárkás kategóriákat leginkább a szeretett és megbízható fizikai, offline boltokban veszik meg az amerikai fogyasztók.
A Krogernél folytatódik a Pl növekedése
A Kroger negyedéves jelentése szerint a sajátmárkás értékesítés növekedése 2021. első negyedévében is folytatódott. Ez alatt az időszak alatt a lánc 253 új sajátmárkás cikkelemet adott a választékához, köztük szezonális frissárukat és az otthonfőzéshez kapcsolódó termékeket. Ugyanakkor a lánc erősödő forgalmat tapasztalt a prémium Private Selection és Simple Truth nevű sajátmárkás termékcsaládjain is.
-Mivel saját gyártásunk, saját üzemeink vannak, és képesek voltunk növelni a termelést is, így a tavalyi évben jelentősen meg tudtuk erősíteni a sajátmárkás részesedésünket, csak azért, mert volt termékünk, míg sok márkagyártó partnerünk nem volt – tette hozzá Rodney McMullen, a Kroger elnök-vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Procter&Gamble vezér: a forgalom kétszámjegyű bővülésére számítanak
A gyártókra nehezedő nyomás továbbgyűrűzik a fogyasztói árakra is, az…
Tovább olvasom >KSH: 15 százalékkal bővült a mezőgazdasági kibocsátási érték
A mezőgazdaság teljes kibocsátási értéke megközelítette a 4 ezer milliárd…
Tovább olvasom >A Lidl továbbra is Anglia leggyorsabban növekvő szupermarkete
A Lidl továbbra is a leggyorsabban növekvő szupermarket a szeptember…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vártnál jobban élénkült a gazdasági aktivitás az euróövezetben
A vártnál nagyobb mértékben javult az euróövezet gazdasági teljesítménye márciusban,…
Tovább olvasom >Teljesen alkoholmentes és páratlan ízvilágú: itt az új Stella Artois 0.0%
Az idén 50 éves Borsodi Sörgyár új, 0,0%-os alkoholmentes termékkel…
Tovább olvasom >Szezámkrémet hívott vissza a dm
Szalmonella esetleges jelenléte miatt hívta vissza a forgalomból a dmBio…
Tovább olvasom >