Az Amazon Dash Cart bevásárlókocsija az új kasszamentes megoldás
Az Amazon bemutatta a Dash Cart-ot, a kis és közepes vásárlásokhoz készített bevásárlókocsit, amely automatikusan naplózza a belehelyezett termékeket és intézi a fizetést, amikor a vásárlók elhagyják az üzletet.
A Dash Cart a kaliforniai Woodland Hills-ben hamarosan megnyíló Amazon élelmiszerboltban debütál majd.
Amazon szupermarket lánc készül
Szakmai híradások szerint az online kereskedő óriás az Amazon Go kis alapterületű, személyzet nélkül működő városi boltjai, a nemrég indított Amazon Go Grocery és az Amazon Fresh mellett egy nagyobb alapterületű szupermarket hálózat kiépítésén is dolgozik. A fent említett kaliforniai helyszín, három philadelphiai és két pennsylvaniai lokáció is szóba jön, amelyek év végéig megnyitásra kerülnek. Ezeken a területeken a Giant és a ShopRite a piacvezető körülbelül 15-15% piacrésszel, árversenyben pedig a Lidl a nagy ellenfél. Az Amazon elkötelezte magát az új típusú élelmiszerboltok nyitására, az online vezető szerep mellett helyet követel az offline kereskedelemben is.
A technológia éllovasa
Bár az Amazon boltnyitásokról szóló nyilatkozatai eddig a hagyományos, kasszával felszerelt üzlettípusra engedtek következtetni, már látható, hogy az Amazon Go üzletekben kifejlesztett újításokat is átemelik új boltjaikba. A gyors és érintkezésmentes vásárlás lehetősége felértékelődött a fogyasztók szemében, így az Amazon versenyelőnyre tehet szert. A többi kereskedőnél még csak a „scan and go” programok kerültek bevezetésre, ahol a vásárló egy kézi szkennerrel beolvassa a megvásárolni kívánt termékek vonalkódját, a bevásárló kocsiba helyezi és egy erre a célra fenntartott kasszánál áthaladva fizet. Az Amazon Dash Cart beépített kamerákkal és mérleggel felszerelve önállóan beolvassa a behelyezett termékek kódjait, ezt egy bip hanggal és fehér fény felvillanással jelzi. Narancssárga felvillanó fény jelzi, ha a beolvasás nem sikerült és újra kéri a terméket. A polcra visszahelyezett cikkeket is érzékeli a kocsi, azt levonja a kifizetendők közül.
A Dash Cart a bevásárlólistákat is kezeli és a már behelyezett árut leveszi a listáról. Az Alexa hangvezérléssel is együtt működik. Úgy van megtervezve, hogy két újrahasználható bevásárlószatyrot megtart, így közvetlen azokba lehet pakolni. A vevő érkezéskor egyedi QR kóddal veszi ki a bevásárlókocsit, a telerakott kosárra pedig távozik. Az Amazon rendszerében regisztrált kártyájáról automatikusan levonódik a vásárlás végösszege, amiről a blokkot e-mailen keresztül kapja meg a vásárló. Vannak még fejlesztendő területek, például a frissáru lemérése kézzel történik, a kocsiba épített mérleg és a fogóba épített képernyő segítségével. A két szatyor is kevésnek bizonyulhat. Minden esetre ez az ügyes szerkezet megkönnyíti és élménydúsabbá teszi a vásárlást. Ezek miatt az előnyök miatt gondolják úgy a szakértők, hogy az Amazon hamar átemelheti ezt a technológiát a 2017-ben megvett 500 Whole Foods üzletbe is.
Kapcsolódó cikkeink
Alufix Prémium 3in1 Airfryer Sütőpapír
A piacon egyedülálló 3in1 szilikonozott sütőpapír. Alkalmazható: forrólevegős sütőhöz, multicookerhez…
Tovább olvasom >Verbena Menta-alma cukorka C- és D-vitaminnal 60 g
A már jól ismert Verbena gyógynövényes cukorkák legújabb íze, amely…
Tovább olvasom >PEKÁNDIÓS FONOTT FORNETTI ÉS MÁLNÁS KORONA
A Pekándiós fonott és a Málnás korona nemcsak megjelenésében, hanem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >