Biztos jövőképet nyújtanak kereskedelmi partnereik részére

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 06. 12. 11:25

A Szerencsejáték Zrt.-nél jelentős átalakulások, fontos fejlesztések történtek az elmúlt időszakban, és zajlanak ma is, folyamatosan. Ennek részleteiről, a digitalizáció megnövekedett szerepéről, valamint a szerencsejáték-ipar és azon belül a nemzeti lottótársaság jelenéről és jövőjéről Bánhegyi Zsófia kereskedelmi igazgatóval beszélgettünk.

A cikk a Trade magazin 2023/6-7. lapszámában olvasható.

– Hogyan hatott az iparágra az elmúlt évek kihívásokkal teli időszaka?

Bánhegyi Zsófia
kereskedelmi igazgató
Szerencsejáték

– A szerencsejáték-iparágra – ahogy minden más szektorra – erősen hatott a COVID-járvány, amely a lottózói forgalom jelentős visszaesésével járt. Ezt követően a háború miatt Európa-szerte kialakult válság is érzékenyen érintette egyes szegmensek eladásait, de csak rövid, átmeneti időszakban – amelyet gyors marketing- és kereskedelmi beavatkozással tudtunk ellensúlyozni. Az európai lottótársaságok átlagánál nagyobb mértékben növekszik eladásunk jelenleg itthon, és egyedülálló módon a retail hálózatunk megközelítőleg olyan két számjegyű növekedést ért el az idei év eddigi időszakában, mint a dina­mikusan bővülő digitális értékesítésünk. Ez több éve nem látott, egyedülálló eredmény, hiszen hazánk egyik legnagyobb, 7700 értékesítési pontjával rendelkező hálózatát üzemeltetjük.

Játékosaink számára még mindig többletélményt nyújt a közösségi, fizikai játék a lottózókban, amelyet 25 ezer terminálkezelővel, saját lottózói kollégánkkal, karitatív sorsjegyárusainkkal együtt nyújtunk országszerte, ők árusítják termékeinket.

– Az eddigi fejlesztéseiknek milyen főbb állomásai voltak, és azok milyen plusz előnyt hoznak a jövőben a vállalat számára?

– A legnagyobb kereskedelmi fókuszt jelenleg a lottózói hálózatunk modernizáció­jára és a partnereinkkel való együttműködés erősítésére helyezzük. A játékosaink által elvárt ügyfélélmény változik, a játékosutak lekövetése és maximális kiszolgálása elsődleges feladatunk. Középtávú célunk, hogy ott és akkor játszhassanak, ahol és amikor szeretnének, és mindig ugyanazt a felelős, magas színvonalú kiszolgálást kaphassák. Fejlesztéseink középpontjában áll a retail hálózat olyan digitális eszközökkel való támogatása, mint például az applikációk és a továbbfejlesztett CRM-­rendszerek.

Hálózatunkat 3500 kkv partner és olyan stratégiai vállalatok alkotják, mint a Magyar Posta, Lapker vagy a MOL. A megújult kereskedelmi stratégiánk célja nemcsak az üzleti eredményesség és hatékonyság növelése, hanem az is, hogy ennek a partneri közösségnek egy biztos jövőképet mutassunk a változó környezetben. Azt üzenve, hogy hozzánk jó kapcsolódni, mert ennek az együttműködésnek versenyképes és világos fejlesztési céljai vannak a következő évekre. Az idei első 19 hét számai is egyértelműen ezt bizonyítják a közel 17%-os forgalombővüléssel.

– Milyen hatással van a digitalizáció és az új technológiák megjelenése a szerencsejáték-iparra és a Szerencsejáték Zrt. üzleti modelljére?

– Pár éve még vállalatunknál is tapasztalható volt a félelem a lottózói hálózat tekintetében, hogy a digitális csatornák átveszik a forgalom jelentős részét, ahogy ez más szektorokban megfigyelhető. Azonban a való élet ezt nem igazolja vissza, játékosaink több mint ötöde betér a lottózóba és emellett online is szeret játszani. Sőt, elvárja, hogy például egy applikáción állítsa össze szelvényét, majd egy árusítóhelyen fogadja meg azt. Őszre készül el az integrált kereskedelmi stratégiánk, amely harmonizált fejlesztési jövőképet biztosít offline és online hálózatainknak is.

– Hogyan látja a szerencsejáték iparának jövőjét Magyarországon és a nemzetközi színtéren a korábbi és az új pozíciójában?

– Rendkívül gyorsan változnak az iparági trendek, amelyekre most kell felkészülnünk, hogy a jövőnk is olyan fényes legyen, mint a jelenünk. A legfontosabb feladat külföldön és itthon is az adatvezérelt működés erősítése, erre egy többéves kereskedelemfejlesztési tervünket hagyta nemrég jóvá tulajdonosunk adattárház és kampánymenedzsment, valamint ügyfélszolgálati rendszereink továbbfejlesztésével. Erősítjük analitikai, prediktív és ajánlatadási képességeinket, hogy hatékonyabb felelős játékszervezési és kiszolgálási megközelítést alkalmazzunk. Az idei év egyik ehhez kapcsolódó sikertörténete a Játékoskártya-story, kényelmi funkciókat nyújtó kártyánkat mára 650 ezren igényelték 14 hónap alatt, és várhatóan túlteljesítjük az egymilliós célt év végére. Nem várt szintű a játékosérdeklődés a Magyar Posta hálózatában és saját lottózóinkban.

– Milyen új szolgáltatások fejlesztésén dolgozik jelenleg a Szerencsejáték Zrt.?

– Kereskedelmi szempontból számos, a játékosélményt növelő fejlesztésen dolgozunk. Néhányat említve: ősszel jelentősen egyszerűsítjük az e-lottózást, e-sorsjegyet weboldalunkon, jövőre bevezetünk egy applikációt a fiatalabb generációk elérésére. Hamarosan digitalizáljuk a nyereményigénylés folyamatát a lottózóinkban, terveink szerint egy közel két évtizedes papíralapú hosszadalmas és nehézkes folyamatnak intünk búcsút várhatóan több tízezer leendő nyertesünk örömére. Érkezik integrált hűségprogramunk 2024 év végére, amellyel a velünk játszó 5 és félmillió játékosnak nyújtunk személyre szabott és felelős megközelítést. Idén pedig visszatér a TippmixRadar applikációnk a lottózóban sportfogadó játékosaink számára megújult szelvény-összeállítási, ellenőrző és eredményközlő funkcióval.

Évente 5 és félmillió játékos tér be a lottózókba

– Milyen új irányok szerepelnek kereskedelmi stratégiájukban?

– Kilépünk az eddigi hagyományos kiskereskedelmi megközelítésünkből, amelyre számos jó példát látunk más piacokon. Ősszel tesztelünk egy miniterminálos applikációmegoldást, hogy a kizárólag sorsjegyeinket árusító partnerhálózatunkban egy modern értékesítési technológiára váltsunk a hatékonyság növeléséért 15 év után. Nem kis lépés, hiszen közel 3000 értékesítőhely működésében érünk majd el jelentős változást. Ott kell lennünk, ahol játékosaink egyébként vásárolnak, így a MOL benzinkút-hálózatában jelentősen kiterjesztettük a sorsjegyeink forgalmazását. Keressük ezenfelül az új megoldásokat, hiszen a retail láncokban erősen terjed például az önkiszolgáló értékesítés, amelyre mi is tervezzük kapcsolódásunkat. Izgalmas, lehetőségekkel teli időszak elé nézünk.

– Karrierjének korábbi állomásai miként segítik jelenlegi tevékenységét?

– Az elmúlt években lehetőségem nyílt a multinacionális és állami nagyvállalatoknál, valamint a központi közigazgatásban is dolgozni, tapasztalatokat szerezni, ami a jelenlegi munkakörömet nagyban segíti. Talán a legjobban a hazai legnagyobb telekommunikációs cégnél eltöltött időszakból tudok most meríteni, hiszen a két iparág működése, a kiterjedt kiskereskedelmi hálózat és digitális csatornák kezelése, a márkaépítés jellege is sokban hasonlít. Érdekesség, hogy a csapatomban is sok kolléga dolgozik, aki telkó vagy banki szektorból lépett át hozzánk. Ugyanakkor még több mint négy év után is sokat tanulok azoktól a munkatársaimtól, akik 20-25 éve dolgoznak itt, az általuk birtokolt egyedi szektorbeli tudás olyan érték, amelyre érdemes vigyáznunk.

Igaz sikertörténet a 2021-ben bevezetett e-sorsjegy

– Milyen célokat fogalmazott meg, amiket pozíciójában el szeretne érni?

– Olyan kihívások előtt áll a Szerencsejáték Zrt. a következő években, amelyekben a kereskedelmi és marketingterületnek elsődleges szerepe van, hogy sikeres válaszokat adjunk összvállalati szinten. Két éve beléptünk a top10 legnagyobb árbevételű magyarországi vállalat közé, közösségi hozzájárulásunk szintje folyamatosan növekedik. Marketingigazgatóként az elmúlt években csapatommal megkezdtem a vállalati márkánk és kommunikációnk újra alkotását, egy modern nemzeti lottótársaság pozicionálásért, amely támogatja üzleti és társadalmi céljaink elérését. A kereskedelmi területet február 1-jétől vettem át emellé, és célom, hogy a következő két évben kollégáimmal és a társterületek támogatásával együtt egy transzformáción vigyük át a földi hálózatunk működését megerősítve szövetségünket stratégiai és kkv partnereinkkel.

Ritkán beszélünk a szakmában a velünk együttműködő kereskedelmi partnerek B2B ügyfélélményéről, amit épp olyan fontosnak tartok. A következő időszakban a több ezer partnerünkkel szeretnénk egy megerősített, interaktívabb együttműködést megvalósítani. Azt az üzenetet közvetítve, hogy a Szerencsejáték Zrt. által nyújtott partnerség magas színvonalú termékeket, modern együttműködést jelent biztos jövőképpel. //

Kapcsolódó cikkeink