Bárhol, bármikor, baromfi – főszerepben a grillszezon
A csirke-, pulyka-, kacsa- és libahús fogyasztását népszerűsíti az idei grillszezonban az Agrármarketing Centrum (AMC) az Agrárminisztérium (AM) és a Baromfi Termék Tanács (BTT) együttműködésével. A grillezés most igazán népszerű, sőt az utóbbi évtizedekben sokat fejlődött mind a technológiát, mind a fűszerezést tekintve. A fogyasztásösztönző kampányban a kitűnő minőségű baromfihúst és baromfitermékeket népszerűsítik, az egészségtudatos vásárlás és táplálkozás fontosságára hívják fel a fogyasztók figyelmét a baromfik sokszínűsége és változatossága mellett.
A hazai baromfiágazat a magyar állattenyésztés legnagyobb, folyamatosan fejlődő ágazata, jelentősége a hazai fogyasztók ellátása és az export szempontjából is kiemelkedő. Az ágazat kibocsátása 2020-ban 294,1 milliárd forint volt, amely a mezőgazdaság kibocsátásának 10%-át tette ki. A hazai baromfiágazat európai szinten is kifejezetten sokszínű, gyakorlatilag minden faj és hasznosítási típus megtalálható benne.
Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára hangsúlyozta, hogy ebben a meleg időben a könnyebben fogyasztható, egészséges ételek kerültek előtérbe. Ebben nagy szerepet játszik a baromfi, éppen ezért a kampány célja, hogy a magyar fogyasztók figyelmét felhívja a baromfihús fogyasztására. Jelenleg Magyarországon a hazai hústermelés felét a baromfiágazat adja, amely a harmadik legnagyobb exportcikkünk, legalább 150 százalékban önellátóak vagyunk. Hazánkban jelenleg 2600 baromfitartó gazdaságot és több mint 100 feldolgozó vállalkozást tartunk számon. Majd hozzátette: a fenntartható húsfogyasztás, az egészséges táplálkozás fogyasztói oldalról is fontos, a magyar állattenyésztés és mezőgazdaság képes kiváló minőségben ételt tenni az asztalra.
Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője kiemelte, a baromfihús fogyasztásösztönző kampányban idén a grillezést helyezik fókuszba. A közös kerti sütögetés ugyanis összehozza a családot, barátokat, ami nagyszerű új élményeket teremt. A grillezés technológiája folyamatosan fejlődött az elmúlt évtizedekben a sütés technológiáját és a fűszerezést tekintve is. A megfelelő élelmiszerbiztonsági szabályok mellett a csirke- és a pulykahús könnyen, változatosan és gyorsan elkészíthető, emellett érdemes kipróbálni a kacsa és a libahúst is. A kampány során szakmai és életmódmagazinokban, azok nyomtatott és online felületein receptes videókkal, hirdetésekkel és ismeretterjesztő cikkekkel, receptekkel, valamint rádiós és közterületi felületeken népszerűsítik a csirke-, pulyka-, kacsa- és libahús fogyasztását.
Csorbai Attila, a Baromfi Termék Tanács elnök-igazgatója elmondta, az ágazat foglalkoztatási képessége is igen jelentős, több tízezer ember számára nyújt biztos megélhetést. Baromfihúsból önellátottsági szintünk mintegy 160–180%, azaz a jelentős, 40 kg éves belföldi fogyasztás kielégítésén túl jelentős exporttermékünk is. A hazai termelésből származó baromfitermékek megfelelnek a világszinten legszigorúbb EU-s szabályozás – élelmiszerbiztonsági, állatjóléti, egyéb – követelményeinek, így a fogyasztók változatos, jó minőségű és biztonságos választása lehet. A fogyasztói igények változása is azt mutatja, hogy a nyers termékeken túl egyre népszerűbbek a félkész termékek, mint például az előre pácolt csirke- és pulykamell és -comb, amelyet egyszerűen és gyorsan lehet grillezni.
Kapcsolódó cikkeink
Véleményezhetőek az új kertészeti és élelmiszeripari beruházási pályázati felhívások
Megkezdődött Magyarország Közös Agrárpolitika (KAP) Stratégiai Terve alapján az új…
Tovább olvasom >Az Élelmiszermentő Központ második alkalommal segít rászoruló családokon
A Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségének tagjai, országszerte több…
Tovább olvasom >Újra megnyílnak a pénzcsapok a kertészetben
Immár kilencedszer találkoztak a kertészek, hogy február 29-én, a Zsendülés…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >