Az új ízeket és egészséges termékeket keresik a gabonapehely-vásárlók
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképe szerint a fogyasztók az új ízeket keresik, és egyre fontosabb szerepet kapnak a különböző „mentes” termékek is.
A cikk a Trade magazin 2024/4. lapszámában olvasható.
Az elmúlt évtizedben jelentősen megváltozott a gabonapelyhek összetétele: csökkent a szénhidrát-, a cukor- és sótartalmuk, míg a fehérje-, zsír- és rosttartalom emelkedett. A hazánkban korábban kevéssé ismert granola ma már keresettebb, mint a müzli – főleg a fiatalabb korosztály körében, de a zabkásák és fehérjeszeletek is egyre népszerűbbek.
A NAK piaci körképe szerint a polcokon kisebb arányban vannak jelen a hazai gyártók. A kisebb magyar gyártók termékei csupán néhány áruházlánc kínálatában elérhetők, ugyanakkor egyre több magyar müzli jelenik meg például a drogériákban. Az online értékesítés is új utakat nyitott meg a hazai gyártók előtt, a kisebb cégek az eladott mennyiség 10–30%-át az online térben értékesítik.
Az ágazat szereplői számára a hazai piacon korlátozottak a növekedési lehetőségek, potenciált az exportpiacokon látnak a gyártók. A versenyképesség alapját az innováció, a folyamatos termékfejlesztés és a technológiai megújulás jelenti a hazai gyártók számára. //
Kapcsolódó cikkeink
A digitális megoldásokat és precíziós szolgáltatásokat összefoglaló platform indul a NAK oldalán
Új információs platformot indít a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, amelynek célja…
Tovább olvasom >NAK-elnök: kihívásokat tartogat az idei év az agrárium számára
A 2025-ös év sok kihívást tartogat a magyar agrárium számára:…
Tovább olvasom >Összeurópai gazdatüntetés az uniós agrártámogatások elvonása ellen
Összeurópai gazdatüntetést tartott ma Brüsszelben a Copa-Cogeca uniós termelői szervezet…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >Változás a Danone magyarországi vezetésében: Csaplovics Péter az új értékesítési igazgató
2025. májusától Csaplovics Péter tölti be a Danone magyarországi értékesítési…
Tovább olvasom >