Az OLX felhasználóit pár hónapon belül átveszi a Jófogás
A Magyarországon megszűnő OLX apróhirdetési oldal felhasználói három-négy hónapon belül kerülnek át a Jófogáshoz – válaszolta a Jófogás apróhirdetési honlap tulajdonosa, a Schibsted Media Group írásban az MTI-nek.
A norvég Schibsted Media Group a múlt héten jelentette be, hogy korábban megállapodott a dél-afrikai Naspers médiavállalattal annak magyarországi apróhirdetés üzletága, az OLX átvételéről, cserébe a Schibsted saját romániai és portugáliai érdekeltségeit adja át a dél-afrikai vállalatnak.
A Schibsted Media Group megjegyezte azt is, értesüléseik szerint nincs szükség versenyhivatali jóváhagyásra az OLX átvételéhez. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) korábbi közlése szerint akkor lehet engedélyköteles a tranzakció, ha az érintett szereplőkhöz rendelhető együttes – előző évi – magyarországi nettó árbevétel 15 milliárd forintnál magasabb, és közülük két szereplő árbevétele is magasabb 500 millió forintnál. A nyilvánosan hozzáférhető eredménykimutatás szerint a Schibsted Classified Media Hungary Kft. nettó értékesítési árbevétele 2013-ban 62,8 millió forint volt, míg az Allegro Group Kft-é (ahova az OLX-en kívül más is tartozik) 1,8 milliárd forint a 2014. március 31-ig tartó üzleti évben.
A norvég Schibsted Classified Media Ltd. magyar leányvállalata 2010-ben indította el a Jófogás online hirdetési oldalt, amely hamar piacvezetővé vált az ingyenes apróhirdetési piacon. A Vaterát és Árukeresőt működtető rivális Allegro Group – amely a dél-afrikai Naspers lengyel leányvállalata – azonban saját verzióval, az Apróddal állt elő az ingyenes online hirdetési piacon, és 2013-ra megszerezte az elsőbbséget. Az Apród márkanevet 2014 áprilisában a nemzetközileg ismert terméknévre, az OLX-re cserélték le.
Palocsay-Zubor Géza a Schibsted Classified Media Hungary Kft. ügyvezető igazgatója korábban elmondta: közösen vizsgálják az Allegro Group Kft.-vel annak a lehetőségét, hogy hány embernek és milyen formában tudnak pozíciókat felkínálni a Jófogásnál. Hozzátette: a várhatóan megnövekedő látogatói és hirdetésfeladási forgalom miatt tervezik a létszám emelését, és ebben a helyzetben kézenfekvő megoldásnak tűnik, hogy olyan emberekkel növeljék a csapatukat, akiknek van tapasztalatuk a területen. A Jófogásnak jelenleg mintegy 20 alkalmazottja van Palocsay-Zubor Géza tájékoztatása szerint.
Az OLX-et működtető Allegro Group sajtóosztálya azt közölte írásban az MTI-vel szerdán, hogy az OLX.hu működésének leállása 15 embert érint az OLX.hu-nál, ami természetesen létszámleépítéssel is jár. Hozzátették: arra törekednek, hogy minden érintett munkavállaló számára megtalálják a legjobb megoldást. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Jófogás: a Black Friday sokaknak vásárlási kényszert jelent
Vásárlási kényszer, felesleges termékek vásárlása, túlköltekezés, vásárlásfüggőség, avagy ismét nyakunkon…
Tovább olvasom >Jófogás: a munkavállalók 25 százaléka évente vált munkahelyet
A munkavállalók 25 százaléka évente vált munkahelyet, és minden második…
Tovább olvasom >Jófogás+GKI: Ilyen juttatásra vágynak a kékgalléros dolgozók
A kékgalléros álláshirdetésekben piacvezető Jófogás és a GKI Digital közös…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >