Az Oatly használhatja a tej szót növényi italainak csomagolásán
A Legfelsőbb Bíróságon nyert pert az Oatly növényi alapú márka a brit tejiparral szemben, és továbbra is használhatja a „tej” szót termékeinek csomagolásán.
A cikk a Trade magazin 2024/4. lapszámában olvasható.
A növényi alapú iparág e fontos jogi mérföldkőhöz egy a svéd vegántejmárka termékein a „Post Milk Generation” szlogen használatáért folytatott 4 éves csatát követően jutott el.
A brit tejipari szakmai szövetség, a Dairy UK azzal érvelt az eljárás során, hogy az Oatly nem használhatja a „tej” megjelölést olyan termékekre, amelyek „nem valamely emlősállat által kiválasztott folyadékból készültek”. A szervezet egy 2013-as, Brexit előtti európai bírósági rendeletre hivatkozott, amely a „tej” szó használatát szabályozza a termékek csomagolásán és marketingjében.

A bíróság szerint az Oatly „nem állítja, sugallja vagy sejteti, hogy a márka alatt forgalmazott termékek tejtermékek lennének”
A legfelsőbb bíróság ezt az érvelést elutasította, és úgy döntött, hogy az Oatly továbbra is használhatja a szlogent a termékein, mert szerinte valószínűtlen, hogy ez a fogyasztókat megtévesztené, ugyanis az „átlagos vásárló” felismeri, hogy az Oatly egyértelműen olyan fogyasztókat céloz, akik már nem fogyasztanak tejterméket, és ezért „nem állítja, sugallja vagy sejteti, hogy a márka alatt forgalmazott termékek tejtermékek lennének”. //
Kapcsolódó cikkeink
Növényi alapú termékekkel kiváltható a hús, tojás és tej a fenntarthatóbb jövőért
Egyre többen választanak növényi alapú termékeket a hagyományos élelmiszerek helyett,…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója arra figyelmeztetett egy…
Tovább olvasom >A Veganuár™ 2025 kiemelt élelmiszerlánc-partnere a Lidl volt
Csatlakozott a Lidl Magyarország a Veganuár™ 2025 kezdeményezéshez, mely arra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >