Az Oatly használhatja a tej szót növényi italainak csomagolásán
A Legfelsőbb Bíróságon nyert pert az Oatly növényi alapú márka a brit tejiparral szemben, és továbbra is használhatja a „tej” szót termékeinek csomagolásán.
A cikk a Trade magazin 2024/4. lapszámában olvasható.
A növényi alapú iparág e fontos jogi mérföldkőhöz egy a svéd vegántejmárka termékein a „Post Milk Generation” szlogen használatáért folytatott 4 éves csatát követően jutott el.
A brit tejipari szakmai szövetség, a Dairy UK azzal érvelt az eljárás során, hogy az Oatly nem használhatja a „tej” megjelölést olyan termékekre, amelyek „nem valamely emlősállat által kiválasztott folyadékból készültek”. A szervezet egy 2013-as, Brexit előtti európai bírósági rendeletre hivatkozott, amely a „tej” szó használatát szabályozza a termékek csomagolásán és marketingjében.

A bíróság szerint az Oatly „nem állítja, sugallja vagy sejteti, hogy a márka alatt forgalmazott termékek tejtermékek lennének”
A legfelsőbb bíróság ezt az érvelést elutasította, és úgy döntött, hogy az Oatly továbbra is használhatja a szlogent a termékein, mert szerinte valószínűtlen, hogy ez a fogyasztókat megtévesztené, ugyanis az „átlagos vásárló” felismeri, hogy az Oatly egyértelműen olyan fogyasztókat céloz, akik már nem fogyasztanak tejterméket, és ezért „nem állítja, sugallja vagy sejteti, hogy a márka alatt forgalmazott termékek tejtermékek lennének”. //
Kapcsolódó cikkeink
Szénsavmentes proseccót dobott piacra az Aldi az Egyesült Királyságban
Egyedülálló újdonságot vezetett be az Aldi a brit borpiacon: megjelent…
Tovább olvasom >A Royal Maillel együtt telepít csomagautomatákat üzleteibe a Sainsbury’s
Hosszú távú együttműködésre lépett a Sainsbury’s és a Royal Mail,…
Tovább olvasom >HiPP 100%-ban növényi alapú termékcsalád
A HiPP bevezeti a tisztán növényi alapanyagok felhasználásával készült bébiétel-termékcsaládját,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >